Map DCIM openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

arievanloo

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2007
Hallo,
Ik gebruik Windows 7.
Standaard staan mijn fotos op mijn camera in de map DCIM.
Ik heb nog nooit problemen gehad met het overzetten naar de computer van foto's.
Nu krijg ik een foutmelding als ik die map wil openen: Er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegegeven bestand gekoppeld. Installeer een programma, of als dit al is geinstaleerd, maak een koppeling in het onderdeel Standaardprogramma's in het configuratiescherm.
Maar DCIM is alleen maar een map, dus zie hier geen noodzaak voor een programma.
Het probleem is dusdat ik geen fotos kan benaderen om op mijn harddisk te zetten.
Iemand een idee? Ook met het geheugenkaartje uit de fotocamera in een slot wekt het niet. Ook een aangesloten videocamera geeft dezelfde foutmelding.

Alvast bedankt

En als je de bijgeleverd software van de camera gebruikt? Wat gebeurd er dan?

Het is vreemd dat je de map niet kan openen maar misschien mag dit alleen via de bijgeleverde software.

grtjs jjw

Dcim

Nooit geen software bij camera's ontvangen.
Ging al jaren goed en dan ineens werkt het niet meer

Altijd mooie als iemand zelf de oplossing vind.
Zet je de vraag nog even op "status opgelost" dan heeft iedereen er profijt van.

grtjs jjw

Dcim

Bedankt.
Ik wilde de vraag als opgelost klasseren, ware het niet, dat met de neiuwste automatisch geinstalleerde updates van Windows, het weer niet werkt.
MAW: Als ik weer een systeem herstel doe, dan werkt het, maar morgen, als de updates weer zijn geinstalleerd werkt het weer niet.
Ik weet alleen niet, hoe ik dat automatisch installeren kan afzetten, want dit is niet leuk.

Ciao

start>configuratiescherm>windows update>instellingen wijzigen>nooit naar updates zoeken.

DCim

Even nog reageren.
het is gebleken, dat ik na de laatste updates van Windows geen enkele map kon benaderen, dus niets met DCIM te maken. Wel de bobliotheken, maar daarna nite verder.
Ik heb nu weer systeemherstel uitgevoerd en alles werkt weer, en nu dus auto update uitgezet.
Maar waar moet ik zijn om dit bij Microsoft aan te melden, want ik heb het idee, dat het van hun software update vandaan komt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan