map delen via netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robin Hood

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2002
Berichten
677
Hallo,

Als ik op mijn pc zoek via Mijn netwerklocaties, naar "Zoeken naar computers in werkgroepen", kan ik de pc van mijn zoon niet vinden. Ik krijg een melding dat de vereiste machtigingen ontbreken zie bijlage. Andersom gaat dat wel.

Wie weet raad?

groet,

Robin
:)
 

Bijlagen

  • foutmelding.doc.doc
    86,5 KB · Weergaven: 22
Zitten jullie in dezelfde werkgroep?
Welke Windowsversie? Home of Pro?
 
Kijk eens naar de bijlagen over het maken van een netwerk.
 
Beiden PC's hebben dezelfde computernaam. Die van mijn draait op XP Home en die van mijn zoon op XP Pro.

groet,

Robin
 
Hoi XP_PC,

Kan ik mappen niet delen omdat de ene pc xp pro heeft en de andere xp Home? Is daar dan geen truck voor om het toch te kunnen?

groet,

Robin.
:shocked:
 
Kan ik mappen niet delen omdat de ene pc xp pro heeft en de andere xp Home? Is daar dan geen truck voor om het toch te kunnen?
Dat zeg ik niet.
Er is een instelling die dit kan voorkomen. Maar laten we eerst even twee andere zaken afwerken;
Beiden PC's hebben dezelfde computernaam.
Dat mag niet. Deze moet uniek zijn.

Die van mijn draait op XP Home en die van mijn zoon op XP Pro.

groet,

Robin
Zijn er instellingen veranderd m.b.t. beveiliging?
 
Wat hij bedoelt is dat als allebei de computers dezelfde naam hebben het netwerk crasht, dit kan je vergelijken met 2 mensen die hetzelfde adres hebben, dat snapt de postbode ook niet. :p De werkgroep moet hetzelfde zijn. Dat zou het op moeten lossen. XP Pro of Home maakt totaal geen verschil. Je kan zelfs een werkgroep maken tussen Vista en Windows 3.1. Het is handig om even de wizard Thuisnetwerk instellen door te lopen. (Kan je op klikken bij Mijn netwerklocaties, dat moet je op beide pc's doen).

Succes
 
Laatst bewerkt:
XP Pro of Home maakt totaal geen verschil.
Klopt. Er zit alleen in Pro een instelling die kan dwarsbomen. Standaard staat dit "goed".

Je kan zelfs een werkgroep maken tussen Vista en Windows 3.1.
Ik raad het je niet aan trouwens :).

De Wizard thuisnetwerk kan van pas komen omdat de instellingen dan op beiden PC's gelijk kunnen zijn.

@The7thStranger: Kun je contact met me opnemen aub? Je PB en E-mail staan uit.
 
Ik neem aan dat je bij die instelling 'Eenvoudig delen van bestanden en mappen' bedoelt?

Groetjes
 
Laatst bewerkt:
Heb PB aangezet.

P.S. ik neem aan dat je bij die instelling 'Eenvoudig delen van bestanden en mappen' bedoelt?

Groetjes

Nee, de policy waar ik het eerder over had. In sommige gevallen wil deze roet in het eten gooien. (Klassiek aanmeldingsmodel).
 
Ja dat is de eenvoudige mapdeling, als je die bij mapopties uitzet krijg je de klassieke share.
 
Ja dat is de eenvoudige mapdeling, als je die bij mapopties uitzet krijg je de klassieke share.


Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik heb het over een policy voor aanmelding:
attachment.php

Bij XP staat dit standaard op "gast".
 

Bijlagen

  • aanmelding.png
    aanmelding.png
    15,8 KB · Weergaven: 88
Ik heb de wizard "voor een thuisnetwerk instellen" gebruikt op beide pc's, maar het lukt nog steeds niet. Ze hebben allebei dezelfde werkgroepnaam MSHOME.

Wie helpt mij verder?

groet,

Robin
 
Zelfde foutmelding?

En als je de PC nu eens direct benaderd?

Start -> Uitvoeren -> "\\computernaam\" (vb: \\PC-01\) -> < enter >
 
dat snap ik niet helemaal.
Robin

Klik op START
Klik op UITVOEREN
Typ daar: \\COMPUTERNAAM\ (Dus: als de andere computer PIETJE heet, typ je \\PIETJE\, als de andere computer PC-01 heet, typ je \\PC-01\)
Druk op ENTER
 
Gelukt!. Ik heb via google deze site http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/bestanden_delen/1 gevonden, waar ik zag staan dat waar je dingen kon aanvinken in de eigenschappen van netwerkverbindingen. Ik had "bestanden en printer delen "niet aangevinkt staan, waardoor ik niet kon delen.

na aanvinken, werkt het prima.

allemaal bedankt voor de reacties

Robin
:thumb:
 
Dat zou de wizard thuisnetwerk eigenlijk voor zijn rekening moeten nemen. Maar goed dat het is opgelost ;).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan