map documents en settings 4.92 gb

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hanny

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2001
Berichten
232
Ik krijg steeds de melding dat de c schijf vol is, Heb C Cleaner al meerdere malen gebruikt om de schijf op te ruimen maar dit schijnt niet genoeg te helpen. Ik heb het programma TreeSize gebruikt zodat ik kan zioen waar ale ruimte voor gebruikt is. De map Outlook express blijkt 3.7 gb groot te zijn, Nu heb ik nogal wat mailtjes staan dat klopt wel maar het gekke is dat de map verwijderde items meer als 1 gb blijkt te zijn terwijl er helemaal geen mailtjes in staan. De map Windows is bijna 7.5 gb groot. Installer in windows gebruikt 2.8 gb. Weet zelf niet goed hoe ik meer ruimte zou kunnen maken en hoop dat iemand mij hierbij zou kunnen helpen.
groetjes, Hanny
 
[...]Nu heb ik nogal wat mailtjes staan dat klopt wel maar het gekke is dat de map verwijderde items meer als 1 gb blijkt te zijn terwijl er helemaal geen mailtjes in staan.[...]

Als je geen mails in Verwijderde Items hebt staan van Outlook Express, dan kun je Outlook Express afsluiten en dan het bestand "Verwijderde Items.dbx" hernoemen. Bij een nieuwe start van Outlook Express wordt dan een nieuwe "Verwijderde Items.dbx" gemaakt, die helemaal schoon is én klein.
Zodra het dan goed blijkt te werken kun je dat hernoemde bestand dat je hierboven gemaakt hebt definitief verwijderen.

Graag hoor ik of daarmee de melding dat C vol is dan ook weg is. Indien niet, dan wil ik weten waar je die melding krijgt (in welk programma).

Succes,

Tijs.
 
Ik heb op de manier die jij mij vertelde inderdaad meer dan 1 gb aan ruimte terug gekregen.
Nu komt dan ook de melding niet meer gelukkig,
Bedankt inieder geval voor je hulp!
groetjes, Hanny
 
Mooi dat het geholpen heeft.

Graag nog de vraag op opgelost zetten: Klik op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden rechts op deze webpagina.

Tijs.
 
krijg weer steeds de melding dat de c schijf vol is

Ik heb inderdaar meer dan 1 gb aan ruimte gewonnen maar krijg ook nu de melding weer dat de c schijf vol is.
Met TreeSize free zie ik dat de map Installer in Windows meer dan 2,5 gb aan bestanden bevat. Weet zelf eigenlijk niet wat dit voor bestanden zijn en of ze evt. verwijderd kunnen worden? Mijn map Outlook express bevat nogal veel berichten bijna 3 gb, dat is al veel langer en toen kreeg ik deze melding niet.
Weet zlef niet zo goes wat ik verder kan doen.
Kan ik de map Documents en settings ook op een andere schijf verplaatsen of is dat niet te doen?
Ik heb op de D schijf nl. nog 75 gb vrij.
groetjes, Hanny
 
Ik krijg nu steeds dezelfde melding weer zogauw als de pc opstart en Windows live messinger laad.
Kan nog wel proberen om wat grotere programma's over de zetten naar een andere schijf.
groetjes, Hanny
 
Laat eens een schermafdruk zien, want ik weet het nog steeds niet.
Kijk in ieder geval in in Logboeken ([Windows-toets]r toetscombinatie -> eventvwr.exe -> kijk in tabbladen Systeem en Toepassing.

Succes,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan