Map en inhoud beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Laatst bewerkt:
Er zijn vele manieren voor, echt... net zoals zeer handige programmatje onder de naam '' HandyBits Crypto Deluxe '' gratis is.... er in NL taal beschikbaar is, en zeer makelijk te gebruiken ook is, mee kan je per bestand of map en met eigen wachtwoord beveiligen wat je maar zelf wil, die HandyBits Crypto beveiligt jouw bestanden zo vast dat je kan problemen krijgen ALS je maar wachtwoord kwijt bent, je kan bestanden aleen maar weggooien dan...:d
kijk FF -> KLIK HIER...
 
Laatst bewerkt:
het lijkt te werken, echter als ik een bestand codeer dat staat op een gedeelde schijf dan blijft het orginele besand staan. Tevens lijkt het niet mogelijk gehele mappen te coderen,of heb ik het mis?
 
Ik ken het programma verder niet ik heb je alleen de goede link bezorgd, sorry.
Er zullen wellicht mensen hier zijn die het programma kennen en je verder willen helpen. :D
 
ok, ik dacht dat je het programma kende maar misshien zijn er mensendie ervaring ermee hebben, dan hoor ik het graag
 
:( ALS je goed geïnstalleerd die Crypt programmaatje had, en via programmaatje beveiligt jouw bestanden, dan kan je betreffende bestanden ook nie meer openen ze zijn in criptie en kan je ze nie meer zien ... heb je die uitprobeert ?
 
ja heb ik geprobeert maar lijkt niet te werken met mappen en gedeelde mappen op een andere schijf
 
Ik zal het straks eens zelf uitproberen dan laat ik je morgen wel wat weten.
 
Ergens doe je wat fout :confused: ik zal je morgen ook ( als ik terug van m'n werk kom :) ) wat tipjes proberen voor geven ...
 
Heb het progje net uitgeprobeerd en het werkt perfect. Het programma is geïntergreerd in het contextmenu dus als je een hele map wilt coderen klik je rechts op de map en kies je voor coderen. Andersom werkt het ook als je wilt decoderen. Kies voor 128-bits versleuteling en voer een wachtwoord in van tenminste 8 tekens.
Vink de optie uit "wachtwoord laten zien" want anders heb je er nog niets aan. Vink ook de optie uit "bestand openen na decoderen" want bij exe-bestanden wordt het exe-bestand dan ook uitgevoerd.
Hoe het bij gedeelde mappen weet ik niet omdat ik geen gedeelde mappen heb. :D
Ik neem logischerwijze aan dat als je een map wilt beveiligen met een wachtwoord je die map ook niet deelt. :eek:
Wellicht is TrueCrypt een beter alternatief maar wel ingewikkelder.
http://www.gratissoftware.nu/gratis-encryptie-software.php
Directe download
Of deze http://www.cypherix.nl/cryptainerle/index.htm (lijkt mij ook goed). Ook getest werkt tot 100MB, goede versleuteling en maakt een virtual disk aan in de verkenner, waar je bestanden naartoe kunt slepen die dan automatisch versleuteld worden.
 
Laatst bewerkt:
:thumb: Dankjewel Mik Zjegger voor ondersteuning het uitleg van die ''HandyBits Crypto '' is gewoon perfect, en...plus er zijn keuze's genoeg bij die Crypt beveiligingen dacht ik aleen maar die ''HandyBits Crypto Deluxe'' is minst ingewikkeld ...:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan