Hallo,
Allereerst allemaal de beste wensen voor 2017!
Ik ben al een paar avonden met het volgende aan het stoeien:
Ik heb een bestand waarin dmv een userform een factuur wordt gemaakt. Nu wil ik dat deze factuur automatisch als PDF wordt opgeslagen in een map. Deze map is afhankelijk van de woonplaats van de klant (lblwoon.value) en de submap is afhankelijk van de doelgroep van de klant (lbldoel.value).
Ik ben al een eindje, maar krijg het laatste stukje niet voor elkaar. Kan iemand mij helpen?
Dit heb ik reeds:
Nu loop ik tegen de volgende problemen aan:
1) Het bestand wordt nu opgeslagen met als eerste de woonplaats en dan de naam van de klant, maar hij moet in de map woonplaats komen te staan ipv dat de factuurnaam woonplaats bevat. Ik moet dus in deze
nog iets toevoegen, maar dit lukt mij niet.
2) Het lukt mij niet om de submap (lbldoel.value) toe te voegen.
Is er iemand die mij kan helpen?
Alvast hartelijk bedankt.
Groetjes Erna
Allereerst allemaal de beste wensen voor 2017!
Ik ben al een paar avonden met het volgende aan het stoeien:
Ik heb een bestand waarin dmv een userform een factuur wordt gemaakt. Nu wil ik dat deze factuur automatisch als PDF wordt opgeslagen in een map. Deze map is afhankelijk van de woonplaats van de klant (lblwoon.value) en de submap is afhankelijk van de doelgroep van de klant (lbldoel.value).
Ik ben al een eindje, maar krijg het laatste stukje niet voor elkaar. Kan iemand mij helpen?
Dit heb ik reeds:
Code:
Dim Pad As String
Sheets("Factuur").Select
Dim fs As Object 'Eerst kijken of de schijf en map bestaat
Set fs = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
If Not fs.folderexists(ThisWorkbook.Path & "\Facturen 2017\" & lblwoon.Value) Then
'Maak een map
MkDir (ThisWorkbook.Path & "\Facturen 2017\" & lblwoon.Value)
End If
'opslaan als pdf
Pad = ThisWorkbook.Path & "\Facturen 2017\" & lblwoon.Value & ActiveSheet.Range("A6").Value & " " & ActiveSheet.Range("C15").Value & ".pdf"
ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:=Pad + BestandsNaam, Quality:=xlQualityStandard, IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas:=False, OpenAfterPublish:=True
Nu loop ik tegen de volgende problemen aan:
1) Het bestand wordt nu opgeslagen met als eerste de woonplaats en dan de naam van de klant, maar hij moet in de map woonplaats komen te staan ipv dat de factuurnaam woonplaats bevat. Ik moet dus in deze
Code:
'opslaan als pdf
Pad = ThisWorkbook.Path & "\Facturen 2017\" & lblwoon.Value & ActiveSheet.Range("A6").Value & " " & ActiveSheet.Range("C15").Value & ".pdf"
2) Het lukt mij niet om de submap (lbldoel.value) toe te voegen.
Is er iemand die mij kan helpen?
Alvast hartelijk bedankt.
Groetjes Erna