Map groote

Status
Niet open voor verdere reacties.

thijsje123

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2002
Berichten
148
Hey,

Is er een programma waar mee ik de grote van de inhoud van mappen kan zien? Want deze functie zit niet standaart in windows naar mijn weten...

Thijs
 
In één keer de totale grootte van meerdere mappen

U weet ongetwijfeld dat u met de rechtermuisknop bij map eigenschappen kunt zien wat de grootte is en hoeveel bestanden er in de map zitten. Maar wat nu te doen als u de eigenschappen van meerdere mappen gezamenlijk wilt weten?. U kunt ze één voor één aanklikken maar echt handig is dat niet. Er is een snellere manier. U houdt de Ctrl-toets ingedrukt en selecteert met uw linkermuisknop de gewenste mappen. Deze lichten op. Heeft u alle uw mappen op deze wijze geselecteerd dan laat u de Ctrl-toets los en klikt met de rechter muisknop op één van de geselecteerde mappen. Vervolgens kiest u "eigenschappen". U ziet nu in één oogopslag de eigenschappen van alle geselecteerde mappen tezamen.

Of bedoel je dat niet?
 
Nee ook niet echt. Ik heb het ooit gehad was van een paar studenten. Het zocht je hd af naar alle folders en daar maakte hij dan een index van ofzoiets.
 
PrintFolder, versie 1.2

Je hebt al enige tijd een computer en hebt in die tijd al mooi wat documenten en programma's vergaard. Maar weet je nog wat in elk van die mappen zit die op je computer staat? Grote kans van niet. Waarom zou je ook, als je weet dat er een programma als PrintFolder bestaat. Je kunt met één beweging te weten komen wat er in een map zit, en het mooie is dat je het geheel ook nog op kunt slaan of kunt uitprinten. Deze versie is gratis, de uitgebreidere pro-versie kost 25 dollar.

Kom ik in de buurt?
 
Ik heb al wat btrs gevonden :D

Quik view folder size

Een soort file browser..

When you want to know the size of the folder, you have to right click on the folder name and have to choose the properties one by one. Now you can view folder size rapidly and automatically, use Quick View Folder Size.
Link:
Code:
http://www.jklnsoft.com/download/qvfsStp.exe
 
Je kunt eens buurten bij JAM Software - ze hebben een gratis programma (Treesize) wat een mooi overzicht geeft... Neem de lite versie, de pro-versie kost geld!
 
Wat is er verkeerd met de Microsoft Verkenner?
Extra->Mapopties->weergave en dan - Informatie over bestandsgrootte in maptips weergeven - aanvinken.
Als je dan op een map klikt komt onder in de statusregel het aantal objecten en de totale grootte
Joop
 
Powerdesk is een aanrader op alle fronten:) Gebruik hem zelf al jaren. Ik heb eerst de demo gedownload en was gelijk verkocht:) Heb dus de pro gekocht:) Je kan er erg veel mee:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan