Map Junk en ongewenste mail verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

laceladie

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2007
We zijn al vrij lang tevreden gebruikers van Incredimail. Mijn man heeft geprobeerd om iets te downloaden van Incredimail. Daarbij is kennelijk het programma ge-updated of zoiets, want de map met Junks en ongewenste email is verdwenen en vervangen door een map waarvoor je betalen moet. We willen de map terug, maar dit lukt niet. Weet iemand raad?

Laceladie

En hoe heet die map, en kun je zien welke versie incredimale je nu hebt. Misschien kunnen we dan op de site van incredimale kijken hoe of wat namelijk.

Incredimail

Het is de laatste versie van Incredimail, vers gedownload van hun side en de map heette "Junk en afgekeurd" maar heet nu "Junkfilter plus staat uit". Zogauw je die aanklikt om hem aan te zetten, wordt je gemaand om te betalen. Dus niet gratis (meer?)
Groeten van Laceladie

Nou op hun site, staat duidelijk, dat de basis versie gratis is, alle aanvullende aplicaties moet je betalen. Dus er even van uit gaand dat er door iemand eem aanvullende aplicatie is gedownload, neem ik aan dat je deze weer kunt verwijderen door in het overzicht van je geinstalleerde software dit aan te klikken en te verwijderen. Neem eens een kijkje bij, start, configuratiescherm, software. Hier zou dat dan kunnen staan, en anders bij start, pragramas, incredimale. Misschien dat je daar de optie vindt om dit te verwijderen.

incredimail niet meer gratis bij ons

We hebben niets kunnen vinden van een andere file dan de installatiefile. We hebben alles eraf gegooid via conf. software. daarna in program files gekeken en daar alles proberen te verwijderen. Het lukte op 1 dll na, namelijk ImShExtU.dll.
Daarna naar incredimail gegaan en een nieuwe versie binnengehaald. Geinstalleerd.
Zonder iets te importeren of zo, stonden alle contacten en mappen met emails er weer op, inclusief Junkfilter plus, dus we zijn nog geen stap verder gekomen.
Het is heel frustrerend

Groeten
Laceladie

En je zou toch denken, als je dan het volledige programma verwijdert dat het dan wel weg moet zijn. Eigenlijk was dat m'n volgende optie...

Sorry maar zou het niet weten dan. Ik zit te lezen op hun site, maar daar haal je eigenlijk totaal geen uitleg vandaan.

De map junk bestaat wel degelijk nog in het programma. Alleen moet je betalen als je de volledige functionaliteit van de map wil gebruiken. Tenminste dat denken de meeste gebruikers.
Je activeert de junk map (als die is uitgeschakeld / onzichtbaar) weer door in het menu op weergave te klikken en dan onderaan op de optie 'Junk Mail map'.
Je kan de werking van het junkfilter perfect zelf beheren door een stel eenvoudige regels aan te maken.
  • Om te beginnen maak je een map die je als naam bijvoorbeeld 'Inkomend' geeft.
  • Je maakt een regel waarin je stelt dat alle mails van NIET-goedgekeurde afzenders verplaatst moet worden naar de junk map.
  • Je maakt een regel aan waarin je stelt dat alle mail binnenkomend op je correcte accountnaam EN van een goedgekeurde afzender naar de map Inkomend moet verplaatst worden.
  • Je maakt een regel aan waarin je stelt dat alle e-mails naar de junk map verplaatst moeten worden.
Als je de regels in die volgorde plaatst zal alle 'goede' mail naar de map inkomend verplaatst worden en al de rest naar de junk map.
Komt er een bericht in de junk map dat je eigenlijk toch moet hebben, dan verplaats je dat even manueel naar de map inkomend en daarna voeg je de afzender aan de goedgekeurden toe. Doe dit NIET in omgekeerde volgorde, want je loopt het risico dat de mail verdwijnt!

Dat wil dus ook zeggen dat je regelmatig de junk map moet nakijken op verdwaalde e-mails. Hetgeen je zowieso zou moeten doen...

Werkt perfect bij mij en ik spaar een mooi bedrag uit dat ik anders jaarlijks aan dat spamfilter zou moeten spenderen... ;)

Laatst bewerkt:
gratis map ongewenste mail

Dat is een indrukwekkend verhaal. Ik begon dus zeer optimistisch met"Weergave"te openen. Nergens iets over een junkmailmap te vinden. Overkomt mij natuurlijk weer. Bij alles wat we doen, begint hij te zeuren over betalen. Ik weet het ook niet meer.

groeten van Laceladie

Ik zal straks mijn verhaal in stripverhaalvorm gieten met de nodige afbeeldingen. Dat maakt het geheel misschien iets makkelijker te volgen. Ik zal dan mijn strip hier als pdf toevoegen...

Mijn 'stripverhaal' komt natuurlijk net boven de grens van 100 KB en kan dus niet opgeladen worden. Jammer!
Maar! Ik heb hem even op een andere server gezwierd en je kan hem daar ophalen. Ik laat hem daar een paar dagen staan, dus wacht niet te lang...
Je kOn hem dus van hier binnensleuren.

Laatst bewerkt:
ongewenste mail scheiden van goede

Hoera, het werkt weer. Ik heb een nieuwe map gemaakt met "Postvak in" en eentje met "junk en ongewenste mail". Daarna de tekstregels gemaakt en het werkt. Althans met de mailtjes.

Een klein probleem is, dat deze 2 mappen nu onder de "gehate" betaalmap staan. De betaalmap is niet te verwijderen. De orginele "Postvak In" blijft bovenaan staan. Maar als je daar geen oplossing voor weet, dan moet hij het er maar mee doen. Ze komen in ieder geval weer apart. Ook het in 1x legen van de ongewenste mail is verdwenen, maar hij zegt dat hij dat nooit gebruikt.

Ik werk al jaren met de computer, maar hier was ik alleen nooit uit gekomen. Heel erg bedankt voor de hulp en ik zal je PDF-bestand goed bewaren voor een eventuele volgende keer.

De betaalmap kan je normaliter uit het zicht halen door in het menu Weergave het vinkje voor JunkMail map weg te halen (op het menu-item klikken)

junk scheiden

De betaalmap staat niet bij weergave en is ook niet te verwijderen met de rechtermuisknop, want daar is verwijderen dan grijs. Het is een beetje lastig, maar niet onoverkomelijk. Ik ben blij dat we zover gekomen zijn.

Groeten
Laceladie

En staat er in het popup menu bij rechter muisklik op de 'gehate' ;) map ook geen optie de 'Junk Mail' map weergeven? als die er staat en er staat een vinkje voor kan je ze verbergen door daarop links te klikken.

junkmailmap

Nee, het zit ook niet onder de rechtermuisknop van de vervelende map. En niet bij weergave. Hij staat bij "Mappen"en is niet weg te branden.Maar ja, misschien moeten we ermee leren leven.

Groeten
Laceladie

Als je de map JunkMail niet weg krijgt uit het mappenoverzicht in Incredimail is dat wel voor mekaar te krijgen door harde actie. Wie niet horen wil...
Als je niet bang bent om in het register van Windoze te duiken kan je de vervelende JunkMail map verbergen door een kleine ingreep in dat register.
Als je de instructies nauwgezet volgt kan je niets verkeerd doen.
Als bijlage een pdf-document met de te volgen stappen.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan