Map kan niet worden verwijderd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hommel

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2007
Berichten
114
Ik heb een map E:\Oorspronkelijke bestanden van D\fb2be76e00c23d79b8e6e778\amd64

Hierin zitten een aantal bestanden, die van uit een verleden van een andere (oude) schijf vandaan kwamen. Het zijn waarschijnlijk driverbestanden. Die zijn nu dus niet meer in gebruik.
Deze wilde ik verwijderen, maar dan melding "Geen toegang tot map": :(
zie dit plaatje:
administratormachtigingen.jpg
Click ik op doorgaan dan komt:
Geen toegang.png
Ikzelf ben gebruiker Godfried (werkkamer_nieuw=de computernaam). Ben ook de enige gebruiker en heb dus alle adminstrator rechten.
Nu heb ik via Map/Eigenschappen/Beveiliging/.... e.d. al het een en ander geprobeerd bij te stellen aan rechten en machtigingen, maar niets helpt. Toen ik daarrmee begon stond er in een van die gebuikerslijstjes o.a. <onbekende gebruiker...> met een ingewikkeld S- nummer. Ik heb er toen het nodige aan gewijzigd en verder geprutst, maar weet niet meer wat allemaal.
Het is me ook opgevallen dat in 1 van die beveiligingsvenstertjes een uitgegrijsde optie Speciale Machtigingen stond. Daar had ik graag achter willen kijken om te zien of ik daar misschien de verwijder-bevoegdheid zou kunnen aanchecken. Maar dat ding was overal en steeds grijs en dus niet in te komen.:rolleyes:

Graag jullie wijze visie en liefst nog hulp.:confused:
Alvast bedankt.

PS.
Ik heb Windows 10 Home uit een Upgrade van Windows 7 Home Premium.
Mijn PC: ACER AX3400.
RAM = 4 GB,
HDD = 5 GB in 3 (eigen) partities, waaronder een Datapartitie waarop de Map staat waar het hierboven over gaat.
 
Unlocker nestelt zich in het rechtermuisknopmenu, hiermee zou verwijderen moeten lukken : http://www.majorgeeks.com/mg/getmirror/unlocker,2.html (download start automatisch na een vijftal seconden).

Hou rekening met de gebundelde smurrie (Delta Toolbar) en vink dergelijke onnodige / ongewenste extra's uit (Advanced installation) !

57a79bdb5407e-unlocker_delta.jpg
 
Eigen je de rechten van de map toe, zodat je het kan verwijderen:

Download en installeer
conemu.png
ConEmu Stable Installer
Rechtsklik ConEmu → Als administrator uitvoeren
(Kopieer volgende regel en plak deze in ConEmu
takeown /f "E:\Oorspronkelijke bestanden van D\fb2be76e00c23d79b8e6e778\amd64
" /r /d y
 
Unlocker nestelt zich in het rechtermuisknopmenu, hiermee zou verwijderen moeten lukken....

Gelukt. Fluitje van een cent.
Tsjonge wat ben ik daar allemaal mee bezig geweest voordat ik ten einde raad maar eens op dit forum ging kijken!
Veel dank....

Eigen je de rechten van de map toe, zodat je het kan verwijderen:

Download en installeer..... ConEmu Stable Installer.....
Rechtsklik ConEmu → Als administrator uitvoeren......

Ook dank voor de link.
Ik kwam gast0205 het eerst tegen en dat was in 20 sec. met succes gebeurd.
Maar ik houd je advies vast voor het geval dat....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Belangrijkst is dat jouw probleem is opgelost, toch?
Suc7 :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan