Map leeg of niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

grietsenwijma

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2013
Berichten
233
Voortdurend punt van ergernis voor mij:
Ik open een map in Windows (hoofdmap) en er in zitten dan 22 submappen waarvan de meeste leeg zijn en een paar niet.

Kan ik de structuur zo inrichten dat in één oogopslag is te zien waar er inhoud is?

Dit kan zijn:
Een andere kleur bij wel of geen inhoud, een cijfer met het aantal documenten in de map, you name it, mij om het even, als ik het maar kan zien!

NB: sinds 1.5 jaar draaien we hier op Windows 365, maar het probleem bestaat al lange jaren

Wie heeft een suggestie?

Vast bedankt!
 
Waarschijnlijk kan dit wel met XYplorer, of een ander alternatief voor de windows Verkenner.

(overigens bestaat Windows 365 niet, wel Office 365...)
 
Ach ja.... ik heb nu toch niet mijn kennisniveau verraden? ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In de verkenner het beeld instellen op 'tiles' of 'medium icons'. In deze instelling laat hij een preview van de inhoud van een map zien. Lege mappen hebben dan alleen het standaard icoontje. Of het 100% betrouwbaar is weet ik niet, dus ik zou er niet blind op vertrouwen bij het weggooien van mappen.
 
Volledig mee eens. Had al heel lang door MS naar gekeken moeten worden en ook opgelost moeten zijn. Je ziet alleen als je over de map hovert > Lege map. Dat schiet op als je er honderd mappen controleert!

Wat je kunt doen met Everything van Void Tools zoeken Regex uitgevinkt (niet actief) = opdrachtregel:
Code:
empty: "e:\test 12345\"

laatste is het pad. empty: is lege map

Dan krijg je alle mappen en kijk in het venster naar de submappen in de kolom pad! Die zijn leeg maar hoofdmappen die niet leeg zijn verschijnen niet maar zijn in feite ook leeg.

Kwestie van even goed kijken en opletten hoe het werkt.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me dat er dus geen oplossing voor is

Een truuk om dat actief uit te uit te zoeken kan handig zijn als je echt doelgericht aan de slag moet,
In mijn/ons geval is het de zo nu en dan ergernis van "alwéér" zo'n rijtje wel- of niet lege submappen

Kortom, ik vrees dat ik dit als "niet opgelost" moet markeren omdat het binnen windows niet op te lossen is?

Jammer!
 
Glary Utilities heeft een eenvoudige > Lege mappen zoeker onder Schoonmaken & Hers...
Kun je snel een map en submappen controleren.

P.S. Menu kan afhankelijk zijn van de versie.
 
Laatst bewerkt:
Die oplossing van RogerS in post 5, is denk ik prima. Alleen moet Beeld > Indeling de weergave op normale/grote pictogrammen staan. Dan kun je het gelijk zien. Wel moeten Verborgen items aangevinkt zijn. En onder Mapopties > Weergave > Verborgen bestanden, mappen en stations weergeven ook aanvinken.

edit:
Een screenshot ter bewijs bijgevoegd. Open in het navigatievenster > Testmap Lege mappen en je krijgt dit overzicht. De lege map is direct herkenbaar etc.
Open de andere mappen Map1, 2 en drie in het navigatievenster en je kunt de lege mappen ook direct herkennen. Je kunt via Eigenschappen > Aanpassen de weergave inclusief submappen (evt. dus tijdelijk) op pictogrammen (kies Afbeeldingen) zetten.

Dus ik denk dat het binnen Windows zeer goed mogelijk is. Alleen via een kleine omweg.

Herkenbaar maken Lege mappen.jpg

edit:
In Glary Utilities kun je de structuur beter zichtbaar maken. Zie screenshot. Map2 is natuurlijk niet leeg want die bevat een submap en die is wel leeg. Dus een dergelijk geopend scherm zet je zo even op de achtergrond (minimaliseren).

Glary Utilities_Lege mappen zoeker (structuur).png
 
Laatst bewerkt:
ik heb op basi van wat jullie me heben aangereikt met hulp van mn collega inmiddels uitgevonden hoe het (bij ons) het beste werkt:

Hoofdmap selecteren
Kies Beeld
selecteer "Inhoud"

Dan bij Opties: Weergave -> "op mappen toepassen"

Vervolgens blijk ik aan ieder map icoon te kunnen zien of er ja of nee inhoud is, precies wat ik zocht.

Ik ga de vaag als opgelost markeren, bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan