• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Map met excel bestanden toevoegen aan Excel bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

PeterStuyvesant

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2011
Hoi,

Ik heb in het forum gezocht maar kon er niks over vinden.
Oke, wat ik wil, is een map met een stuk of 30 excelbestanden (deze bestanden hebben allemaal 1 blad) deze bestanden in 1 bestanden samenvoegen. Dat ik dan dus een bestand krijg met 30 tabbleden. Is hier een script of iets dergelijks voor te maken, zodat dit automatisch gaat? Dit zou namelijk een hoop tijd schelen.

Alvast bedank!

een map met een stuk of 30 excelbestanden [...] in 1 bestanden samenvoegen. Dat ik dan dus een bestand krijg met 30 tabbleden.
[...]
Is hier een script of iets dergelijks voor te maken, zodat dit automatisch gaat? Dit zou namelijk een hoop tijd schelen.

Is dit een eenmalige aktie?
Dan valt het met tijd wel mee hoor.

Als je een stuk of tien bestanden tegelijk opent (inclusief het doelbestand)
en dan ook alle vensters tegelijk open houdt.
dan kun je zo alle tabbladen met je muis naar het doelbestand slepen.

Kost minder tijd dan deze vraag stellen en de antwoorden lezen.

Nope geen eenmalige actie, in de toekomst kunnen er bestanden verwijderd en gewijzigd worden, ook kunnen er bestanden bijkomen.
Daarom zou het mooi zijn als er een manier zou zijn om dit automatisch te doen.

dat kan, ik heb er een macro voor (van dit geweldige forum :cool: )
dat is deze:

Code:
Sub tst()
        Workbooks.Open ThisWorkbook.Path & "\" & "[COLOR="red"]NAAM VAN JE EERSTE BESTAND[/COLOR].xlsx"
    With ActiveWorkbook
        .Sheets("Sheet1") [COLOR="red"]TUSSEN DE HAAKJES DE SHEET WAAR HET STAAT IN JE BESTAND [/COLOR].UsedRange.Copy ThisWorkbook.Sheets("Afzetten")[COLOR="red"]WELKE SHEET HET HEEN MOET[/COLOR].Range("A1")
        .Close False
    End With

Workbooks.Open ThisWorkbook.Path & "\" & "Voorraad.xlsx"
    With ActiveWorkbook
        .Sheets("Sheet1").UsedRange.Copy ThisWorkbook.Sheets("voorraad standen").Range("A1")
        .Close False
    End With

Workbooks.Open ThisWorkbook.Path & "\" & "Inkoopregels.xlsx"
    With ActiveWorkbook
        .Sheets("Sheet1").UsedRange.Copy ThisWorkbook.Sheets("Inkoop order regels").Range("A1")
        .Close False
    End With

End Sub

zoals je ziet staat het uitgelegde stukje script er drie keer in, je kunt dit stukje er gewoon 30 keer inplakken met de verschillende gegevens.

succes

Laatst bewerkt:
Kijk dit begint ergens op te lijken! Ik ga er mee aan de slag, kijken of ik er wat mee kan.

Bedankt!

Ik ben er mee aan de slag geweest, en nou is er 1 probleem het script plakt een hele rij in 1 cel, de gegevens in deze cel zijn dan wel puntkomma gescheiden. Maar is het mogelijk om het echt 1 op 1 te kopieren?

Klein detail, het bestand dat ik naar een ander bestand wil plakken is een csv bestand.

Laatst bewerkt:
bij mij kopieert hij het wel 1 op 1, het word precies overgenomen.
het bestand waar je de gegevens uit kopieert is dus een CSV bestand? dat zal het dan wel zijn, ik weet niet hoe je dat zou kunnen doen.

Klopt, als ik het betreffende bestand opsla als xlsx bestand dan gebeurt het wel correct. Maar ideaal is dat niet want dan moet ik eerst 38 bestanden 1 voor 1 opslaan als xlsx bestand. Tenzij hier een mooi scriptje voor is?!

Tsjonge jonge

Handig he, dat geklooi met die scripts, :rolleyes:
vooral als de specificaties van tevoren niet goed zijn. :(

We zijn 5 x 24 uur verder en nog geen resultaat.

ik heb hier een macro die de gegevens in kolom A verdeelt over de verschillende kollomen op het teken ;. als je deze er achter zet dan werkt het wel (ook aanpassen naar de namen van sheets die voor jou gelden).

Code:
Sub Macro1()
    Columns("A:A").Select
    Selection.TextToColumns Destination:=Range("A1"), DataType:=xlDelimited, _
        TextQualifier:=xlDoubleQuote
End Sub

mischien dat je hier iets mee kan?
succes iig

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug