map mijn docs beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Markeer een map als Privé

In Windows XP kunt u meerdere gebruiker-accounts aanmaken. Iedere gebruiker heeft toegang tot bv. zijn eigen persoonlijke mappen. Standaard heeft iedere gebruiker ook toegang tot zowel de gedeelde mappen als de persoonlijke mappen van andere gebruikers. Wilt u voorkomen dat anderen in uw mappen kunnen kijken markeer die dan als Privé. Niemand kan dan uw map openen tenzij wordt ingelogd met uw gebruikersnaam en paswoord --een goede reden overigens om uw account met een paswoord te beveiligen-- (start-configuratiescherm-gebruikersaccounts- account[uw naam]-een wachtwoord instellen).

Zoek de map op die u wilt beveiligen, bv de map "mijn documenten" (X:\documents en settings\[uw naam]\mijn documenten).X is uw stationsletter.

Klik er met uw rechtermuisknop op en selecteer "eigenschappen" Kies vervolgens het tabblad "delen" en vink aan "van deze map een persoonlijke map maken". De submappen in deze map worden tegelijk ook als privé gemarkeerd.

De enige beperking is dat uw harde schijf moet zijn geformatteerd naar het NTFS bestandsformaat

NTFS is zonder twijfel een veel stabielere indeling dan FAT32. Wanneer u echter meerdere besturingssystemen op uw computer heeft , bv een dualboot met Window98 houdt er dan rekening mee dat vanuit Windows 98 de NTFS partitie niet te benaderen is. Bron: breekpunt.nl

Of verbergen: Mappen verbergen kan gratis en voor niets in windows zelf. Selecteer de map klik rechtermuis knop en kies eigenschappen. Vink daar verborgen aan en toepassen. Je map is nu verborgen.
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=141163&highlight=mappen
 
Na het terug installeren van Windows XP kan een "account" niet meer aan zijn zijn "beveiligde mappen" , is er een truc om toch nog aan de beveiligde files te geraken???
(de oude account naam wordt niet meer aanvaard)

Rudi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan