Map mijn documenten in windows verkenner inklappen

Status
Niet open voor verdere reacties.

H.v.Nieuwkerk

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2005
Graag wil ik ter besparing van ruimte de map mijn documenteninklappen. Hoe moet ik dat doen?

Graag wil ik ter besparing van ruimte de map mijn documenteninklappen. Hoe moet ik dat doen?

Als je xp hebt moet je dit in het register veranderen. Wel eerst een backup van het register maken!!!!
De mapweergave links van de Windows Verkenner klapt automatisch de mappen uit als u erop klikt (mits er subfolders zijn). Deze standaard instelling kan met een registeraanpassing veranderd worden zodat het uitklappen van de mappen alleen plaatsvindt na een dubbelklik op een map. Verander hiervoor de DWORD-waarde FriendlyTree in 0 (in plaats van 1) in de volgende registersleutel:
HKCU\Software\Microsoft\ Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced

Hierdoor wordt er niets meer uitgeklapt:
1. ga naar start
2. kies alle programma's, bureau-accessoires en klik met de rechtermuisknop op windows verkenner
3. kies eigenschappen
4. bij doel zorg je dat er dit staat (wijzig dit):

%SystemRoot%\explorer.exe /e,/n,/select,/root,c:

Laatst bewerkt:
Map mijn documenten in windows verkenner inklappen >

Het tweede deel van het antwoord heb ik exact zo uitgevoerd, maar er gebeurt niets. Ra ra hoe kan dit>?

Heb het register dienovereenkomstig aangepast, daarna de computer opnieuw opgestart, helaas resultaat: nihil. H.

Bijlagen

• Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    20,3 KB · Weergaven: 89
Laatst bewerkt:
Deze moet werken want hij doet het bij mij ook met Vista

%SystemRoot%\explorer.exe /e,/n,/select,/root,c:
hier staat een spatie tussen exe en slash

Anders moet je even bij deze switches kijken.
http://www.pc-helpforum.be/f206/windows-explorer-switches-7421/

Tsja, dat zou ik best willen, maar hij doet het toch niet. Ik heb met kopiëren en plakken ingevuld, dus kunnen er ook geen schrijffouten gemaakt zijn. Probleem wordt nu groter, want wat mankeert mijin windows-xp???

Tsja, dat zou ik best willen, maar hij doet het toch niet. Ik heb met kopiëren en plakken ingevuld, dus kunnen er ook geen schrijffouten gemaakt zijn. Probleem wordt nu groter, want wat mankeert mijin windows-xp???

Dat is op afstand natuurlijk erg moeilijk inschatten.
Het zou toch wel moeten werken.
Ik weet niet of je de juiste procedure gevolgd hebt. Met rechtermuisknop op Windows Verkenner klikken, dan onderaan eigenschappen aanklikken, doel veranderen, toepassen en dan OK.
Maar ik veronderstel dat je dit gedaan hebt. Anders moet je eens proberen om het in te typen na de .exe

Windows XP > Map mijn documenten in windows verkenner inklappen

Hoewel de aangereikte oplossingen hadden moeten werken, deed mijn Windows-XP hier niet aan mee. Jammer. D.m.v. een snelkoppeling op het buroblad naar drive C:\ probleem "opgelost". Dank voor het meedenken en adviseren.

Als je alleen de volgende gebruikt;

%SystemRoot%\explorer.exe /n,/e,

Zou je op Deze computer in verkenner uit moeten komen en in de rest ingeklapt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan