Map Mijn documenten leeg en in prullenbak ..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Valijn

Banned
Lid geworden
23 nov 2005
Berichten
1.823
Hoi,

Komt iemand dit probleem bekend voor?
Ligt een beetje in verlengde van deze:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?p=1785969#post1785969

Toelichting:
Ik heb bij iemand een (deels draadloos) netwerk aangelegd een paar weken geleden.
Het geheel beveiligd (SSID-broadc. uitgeschakeld; password gewijzigd; mac-filtering; wpa2).
Op de (draadloos) aangesloten laptop wordt de map 'Mijn documenten' gesynchroniseerd via een werkmap.

Dit was ook onder de 'oude' netwerksituatie een stabiel en werkzaam geheel.
Vorige week kreeg ik bericht dat de mappen (zowel Mijn documenten op de pc als de werkmap op de notebook) leeg zijn en bovendien verplaatst naar de prullenbak ......
Morgen doe ik een poging de (deels bedrijfskritische) gegevens weer tevoorschijn te toveren.
Graag jullie advies en/of evt. oplossing, zéker wanneer iemand dit de afgelopen periode bij de hand heeft gehad.
Ik vermoed een Trojan ..... :eek:
 
Laat ze in iedergeval dan van de Prullebak afblijven,tot je er bent.

Trojans weg halen weet je hoe dat moet.
 
Hoi,

Dat heb ik inderdaad gezegd. En n.a.v. jou signaal nog ff bevestigd gekregen dat alles nog in de prullenbak staat.

Dat van die trojans weet ik niet.
Als ik een antivirusscanner heb geïnstalleerd die up-to-date is, worden deze toch ófwel ondervangen, ofwel verwijderd ...... :(
Zo niet, dan graag je advies.

Valijn
 
En Anti Spyware er ook op?

Niet alle Virus scanners houden Spy en Adware en Mailware tegen.

Zou voor je er naar toe ga, een en ander op schijf/stick zetten en dat eerst controleren
 
Hoi,

Dank voor je reactie.
Ik weet dat het 'omstreden' is ......:cool: op Helpmij, maar als ik HitmanPro draai??
 
Hoi,

Ja, die reactie heb ik zeer geregeld langs zien komen.
Ik heb alleen een probleem: ik gebruik HitmanPro nu zo'n anderhalf jaar, zo'n tweemaal per maand en kan maar niet ontdekken wat er nu fout gaat ....

Kan je me dan uitleggen, wat de risico's zijn die ik loop en waaruit dat blijkt, of waarop ik moet letten.

En dan natuurlijk het belangrijkste: wat doe ik dan wél om effectief evt. Trojans te detecteren en verwijderen bij degene die het betreft.
 
Dan zou je de Hijack logs er bij Nucia of Hijack forum er eens op na moeten slaan,en hoeveel er daar door is fout gegaan,er dan wat gefixt moet worden om het weer goed te krijgen.

Wat ik je wel kan aanbevelen is deze link eens door te lezen
http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?t=55
 
Hoi,

Dank voor je antwoord.
Ik zal in ieder geval morgen AdAware en Spybot draaien op die notebook.

De notebook is sinds de aanschaf (plm. 2 jaar geleden) niet meer gerecovered en er staat nog immer allerlei 'toegevoegde' software op die nooit is gebruikt. Dus w.s. ga ik die recovery in ieder geval doen.

Blijft natuurlijk de vraag: hoe krijg ik de inhoud van de map mijn documenten terug ....
Is daar 'hulpsoftware' voor?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan