map mijn documenten

Status
Niet open voor verdere reacties.

jantien

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2001
Hallo,

Mijn XP is net geïnstalleerd maar niet zoals ik het had gewild.

-De map Mijn Documenten is niet naar mijn virtuele D-schijf verplaatst zodat ik met rechtsklikken alleen naar de C-schijf kan kopiëren.
Dacht dat het om een systeemmap gaat en dat daarom slepen in Verkenner niet lukt.
Hoe kan ik hem verhuizen?

- Mijn Documenten op C is veel te ingewikkeld en omvat in Documents en Settings 3 mappen: All Users, eentje op mijn naam en Default User.
Kan ik probleemloos alles behalve All Users verwijderen?( ben de enige gebruiker).

Jantien :confused:

maak een nieuwe map aan op D:\ genaamd Mijn Documenten (of iets anders wat je zelf wilt)

ga naar je Desktop, rechtermuisknop op mijn documenten -> eigenschappen -> Doel -> Doel zoeken of handmatig het pad in typen.

volgens mij is dat wat je bedoelde?

Rechtermuisknop op mijn documenten idd.... dan hoef je niet eens eerst een andere map te maken, mijn docs wordt dan in z'n geheel verplaatst naar de opgegeven lokatie.
Weet je zeker dat je mijn documenten op een virtuele schijf wil zetten? Dat houdt in dat de map verdwijnt na een reboot...

Hallo Vinnie en Sarvo,

Sorry voor de late reactie.
Dit is inderdaad de oplossing die ik zocht.

Of plaatsing op virtuele schijf zin heeft weet ik eigenlijk niet. Het leek me makkelijk met het oog op backup. Maar het was vooral uit gewoonte: ik was gewend aan pc met 2 (fysieke) schijven. En nu ik al zoveel moet uitvinden in XP, wilde ik voor de rest zoveel mogelijk bij het oude houden. Aangezien ik ooit na veel schade heb geleerd systematisch te backuppen, ben ik voor de gevolgen van een reboot niet zo bang.

Groeten,

Jantien

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan