Map Network Drive gebruikersnaam en wachtwoord onthouden

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarkStraatman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 jan 2013
Goedemiddag,

Op het werk hebben we een programma dat vanuit een netwerkmap werkt. Dus alle clients moeten inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord op de server om toegang te krijgen tot de map waar het programma uit draait. Het probleem is dat een van de 7 computers telkens vraagt om gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen voordat het programma opgestart kan worden.
M'n collega moet naar "Mijn Computer" gaan, dubbelklik op de remote X: drive, gebruikersnaam en wachtwoord invullen en vervolgens het programma openen.

Ik heb al geprobeerd om het Gebr. en ww op te slaan, maar dat wilt niet lukken. Ook heb ik geprobeerd om de map weer opnieuw te "networken" en de optie te kiezen "inloggen met ander gebruikersnaam" en hopen dat ik een optie krijg dat het Gebr. en ww opgeslagen kan worden. Dit was niet het geval.
Ook heb ik het volgende geprobeerd in command:
Net use X: \\mcengsrvr\x /savecred /p:yes
Vervolgens het gebruikersnaam en wachtwoord ingevuld en ik krijg de melding: the operation completed successfully
Het lijkt opgelost te zijn, maar als de computer herstart dan komt het probleem weer terug.

Weet iemand een oplossing zodat de computer niet telkens een gebruikersnaam en wachtwoord nodig heeft?

Alvast bedankt!

Hallo,

Laat de gebruikers eens mijn referenties onthouden aan vinken.. Dan is het opgelost.

Andere mogelijkheid:
a. Open Configuratiescherm en zet de weergave op Kleine pictogrammen
b. Dubbelklik Referentiebeheer
c. Kijk of er nu al Windows referenties zijn. Indien ja, nakijken of die iets met jouw server te maken hebben en indien ja, verwijderen.
d. Maak een nieuwe Windows referentie naar de juiste server met de juiste aanmeld-referenties (niet vergeten ook het domein erbij aan te geven, mocht het een inlognaam op een domein betreffen!)

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan