map niet kan niet wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

soldierdbtc

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2008
Berichten
16
Beste lezers,

ik heb een kleine probleem.

ik gebruik windows 7 en heb een aantal gedeelde mappen (zelf ingedeeld) en ik kan de sommigen mappen de naam niet veranderen, hij geeft dan aan : Map kan niet veranderen omdat het in gebruik is.
Maar niemand die dus ook elke dag in die mappen zit zat er niet in niemand had iets open staan enz. ofwel niemand had die map open staan de map zelf heeft
ook full control voor de meeste en ook voor mezelf.

maar toch kan ik hem niet aanpassen en als ik dan even wacht dan doet hij het wel weer.


weet iemand hier de oplossing dat zou heel fijn zijn :D
 
Beste methode is eerst de mappen op niet gedeeld zetten. Dan de fysieke mapnaam veranderen en dan weer opnieuw delen.
Het is in orde is om de gedeelde mapnaam iets anders te laten zijn dan de fysieke mapnaam. Je bent dus (bijv.) niet verplicht de naam waaronder je de map eerder deelde mee te laten veranderen met de fysieke naam.

Succes,

Tijs.
 
ja maar je vergeet dat dit vaak gewoon goed gaat en daarnaar weer mis, zo kan het vandaag goed gaan en morgen de halfe dag goed en dan niet meer en de dag erop gaat het weer goed.



ook heb ik van alles geprobeerd zoals jij zei.

ook heb ik alles opnieuw aangemaakt en gedeelt, opnieuw gedeeld enz. rechten staan goed. Maar het gaat nog steeds fout
 
Dan moet het iets op je computer zijn dat wijzigen tegenhoudt, denk ik zo.
Installeer eens Unlocker (alternatieve download-link: hier)

Kijk welk proces de map 'gevangen' houdt als je weer het probleem hebt. Hopelijk levert dat wat op.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan