Map niet te verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JulienH

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 mei 2009
Hallo,

ik kan een bepaalde map op mijn D schijf niet verwijderen. Mijn OS staat op mijn C schijf en de D schijf is dus een aparte schijf voor documenten ed. Ik heb mezelf al "baas" gemaakt in Vista. Heb onder eigenschappen de Adminstrator eigenaar gemaakt van de D schijf en alle onderliggende mappen. Heb de computer opnieuwe opgestart en geprobeerd de map te verwijderen, maar dit lukt nog steeds niet. Hij blijft aangeven dat ik niet gemachtigd ben. Daarnaast is het vreemde dat ik andere mappen op deze schijf wel zonder problemen kan verwijderen. Zelfs bestanden en mappen binnen de desbetreffende map kan ik verwijderen, maar er zijn er dus een aantal hardnekkig. Het gaat hierbij o.a. om het CS3 pakket van Adobe. Wie weet raad?

Download het programmatje unlocker ;).. en daarmee kun je het wel verwijderen

Even installeren en daarna op de map rechtermuisknup unlocker volgen wat ie aan geeft voila ;).

In dat "Baas over Vista" zal ook gestaan hebben dat eigenaar worden van mappen onder Vista niet genoeg is. Je zult ook jezelf rechten moeten geven op die mappen. Kijk daar nog eens naar.
Daarnaast kan het zijn dat in die mappen bestanden open staan, en dan kan je ze ook niet verwijderen. Hiervoor zou de tip over unlocker behulpzaam kunnen zijn, maar bedenk wel dat die bestanden voor een bepaalde reden open staan, ga dus niet als een blind paard met unlocker aan de slag, en bepaal of het veilig via unlocker verwijderd mag worden zonder van alles overhoop te halen.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan