map, of beter nog schijf, beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dennis72

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2007
Ik heb 1 computer in mijn netwerk met 3 schijven erin waarvan ik er 2 wil beveiligen m.b.v. een wachtwoord o.i.d.
Probleem is dat ik wel vanaf andere computers alles mag en moet kunnen wijzigen maar die kleine die ook een account op dezelfde computer heeft niet.
Deze machine draait onder XPHome en alle schijven zijn NTSF.
Ik ben ook in het bezit van een NAS en dat werkt perfect maar is vol, vandaar...
Het heeft ook geen nut om de map elke keer te verbergen want die gasten van tegenwoordig zijn veel te bijdehand :confused:
Als iemand mij kan vertellen hoe ik simpelweg een map met een wachtwoord kan beveiligen (zoals vroeger...) ben ik ook zeer gelukkig !!!
Alvast bedankt.

Bedankt maar ik denk niet dat dit is wat ik wil bereiken,

@Lars, leuk programma maar de bestanden zijn dan gewoon verplaatsbaar wat ik niet toe wil staan.

@Maikel,heb hem net gedownload maar wil eerst even zeker weten of de bestanden voor mijn account gewoon accessible blijven zonder decryptie: het gaat namelijk om een zeer grote collectie (gesorteerde!!) muziekbestanden die ik wel wil kunnen afspelen in bijvoorbeeld mediaplayer maar dat tegelijkertijd iemand anders geen rechten heeft om deze bestanden te verplaatsen en/of verwijderen ? Vroeger kon je in win2000 simpelweg de schijf beveiligen met een wachtwoord maar kan dat in XPHome niet vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan