Map onbereikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Puschkin_Vibe

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2003
Iedere windows gebruiker heeft op zijn of haar c schijf een map staan die heet Documenten
ook ik heb die map maar die is onbereikbaar

ik heb er geen beveiliging op gezet en kan via de eigen schappen ook niks veranderen

als ik erop dubbelklik krijg ik de in de bijlage vermelde melding

wie weet wat ik kan doen om die melding weg te krijgen en dat ik weer die map kan benaderen ?

alvast bedankt

Bijlagen

• Helpmij.jpg
    Helpmij.jpg
    15,2 KB · Weergaven: 46
Vreemd geval.
Kijk of je Mijn documenten op de volgende plaats hebt staan:
C:\Documents and Settings\jouwnaam\Mijn documenten.
Kijk ook of je daar in Mijn documenten de mappen Mijn afbeeldingen en Mijn muziek hebt staan.
Zo ja, dan staan de mappen op de goede plaats en is op de een of andere manier de verwijzing "corrupt" geraakt.
In deze Microsoft-site wordt verteld hoe je de map Mijn documenten kunt verplaatsen.
Doe dat ook, maar "verplaats" naar bovenstaande plaats. Hopelijk is je probleem dan opgelost doordat de verwijzing weer goed is..

Alvast bedankt voor je reactie
Ik kon helaas niet eerder kijken want me internet werkte tegen
Ik heb inderdaad de mappen mijn muziek en mijn afbeeldingen staan dus dat zit wel goed
ik ga nu ff kijken op de microsoft site en dan hoop ik dat het werkt

nogmaals bedankt

Ik heb net jou oplossing geprobeerd maar helaas heeft het niet geholpen
Ik krijg nog steeds dezelfde melding helaas
Ik ga verder zoeken en mocht ik wat vinden plaats ik het hier
Als er nog iemand iets weet .....

Voor de zekerheid toch een vraagje: op die site staat ook "De standaardlocatie van de map Mijn documenten herstellen", dat heb je ook al geprobeerd?

Ja dat heb ik ook al gedaan maar dat werkt helaas niet.
Maar het gaat niet om de Map Mijn Documenten maar om de Map Documenten.
Als ik die wil openen krijg ik steeds de melding die ik als bijlage in mijn eerste bericht geplaatst heb.

Maar het gaat niet om de Map Mijn Documenten maar om de Map Documenten.
Dat had ik wel begrepen, maar in tegenstelling tot wat jij zei in je eerste post: alle Windows XP hebben géén map Documenten.
In die foutmelding die je liet zien stond die map wel genoemd, maar die map moet je wel haast zélf aangemaakt hebben.

Dubbelklik een op het icoon Deze computer op je Bureaublad.
Dubbelklik op de C-schijf en daarna op Documents and Settings.
Nu zie je in ieder geval vier mapjes, misschien wel zes.
Van bovenaf aan: Administrator, All users, Default users en dan een map met jouw usersnaam. In dat mapje hoort Mijn documenten te staan.
Kijk in alle vier de mapjes omdat te controleren.

Ik heb inderdaad 4 mapjes erin staan en 2 tekst documenten en die zijn beide leeg.

In het mapje All Users staat geen melding Mijn documenten maar alleen Documenten en ook hier kan ik de map niet in komen.

maar ik heb mijn eerste post nog eens bekeken maar daar staat niet "alle Windows XP hebben géén map Documenten" .

Ik heb die map ook niet zelf gemaakt want ik ben bij meerdere mensen geweest en automatisch heb ik gekeken naar die map en die mensen hebben hem ook

Dat had ik wel begrepen, maar in tegenstelling tot wat jij zei in je eerste post: alle Windows XP hebben géén map Documenten.
In die foutmelding die je liet zien stond die map wel genoemd, maar die map moet je wel haast zélf aangemaakt hebben.

Dubbelklik een op het icoon Deze computer op je Bureaublad.
Dubbelklik op de C-schijf en daarna op Documents and Settings.
Nu zie je in ieder geval vier mapjes, misschien wel zes.
Van bovenaf aan: Administrator, All users, Default users en dan een map met jouw usersnaam. In dat mapje hoort Mijn documenten te staan.
Kijk in alle vier de mapjes omdat te controleren.
Windows XP maakt die map zelf aan hoor. Alleen normaal zie je het als: C:\Documents and Settings\All Users\Gedeelde Documenten

Klik je daar op, dan zie je ineens C:\Documents and Settings\All Users\Documenten staan boven in beeld, dat is volgens mij wel afhankelijk van of je zaken hebt gedeeld.

Windows XP maakt die map zelf aan hoor. Alleen normaal zie je het als: C:\Documents and Settings\All Users\Gedeelde Documenten

Klik je daar op, dan zie je ineens C:\Documents and Settings\All Users\Documenten staan boven in beeld, dat is volgens mij wel afhankelijk van of je zaken hebt gedeeld.
Nog eens: TS spreekt over "Documenten". Dat is niet een door Windows XP aangemaakte map.
Alle Users in Documents and Settings hebben een map : "Mijn documenten", behalve All users; dat account is bestemd om gedeelde documenten en setting te bewaren, in principe voor alle Users die willen delen en daarom wordt daar de "Gedeelde documenten" map aangemaakt.
Maar ja, het is mosterd na de maaltijd. :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan