Map op externe HD ineens leeg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Allard

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2001
Ik heb een externe Maxtor HD van 1 Terrabyte..
Nu weet ik niet precies waarom, maar sommige van mijn mappen zijn ineens volledig leeg. Zonder dat ik iets heb verwijderd natuurlijk. En bij sommige bestanden die ik wel gewoon zie, krijg ik een 'not acces' error als ik er op klik. Ook glitched mijn muziek als ik deze van de schijf afdraai..

maw..het lijkt er op alsof de data niet goed gelezen kan worden..
maar waarom?

firewire kabeltje, usb kabeltje niet goed? of een overleden harddisk?

iemand een idee?

Het antwoord geef je al bijna zelf, alle drie de opties zijn mogelijk.Dus uitproberen zou ik zeggen. Je zou wel eens chkdsk /r kunnen doen op de schijf.

Laatst bewerkt:
dan ga ik dat maar proberen even.. hoop echt dat het de kabels zijn... ik hou je op de hoogte..
de meeste data boeit me niet, maar er is een map die ik echt niet kwijt wil raken...

is zon recovery progje mijn enige optie als mijn HD dood is denk je?

Als de HD echt dood is dan weet ik niet of je het er nog vanaf krijgt met een recoveryprogje.

ik vind het alleen zo vreemd dat sommige mappen wel openenen, en sommige leeg zijn. En sommige bestanden niet openen.. het is zo willekeurig allemaal.. je zou toch denken dat het aan de kabel ligt, maar ik test hem net met een andere.. en ik blijf het zelfde houden :(

Dan zou je denken dat het aan de schijf moet liggen maar de schijf hoeft niet stuk te zijn.
Ga naar:
start>uitvoeren
typ
cmd
enter
typ
chkdsk x: /r (de x staat voor de driveletter van je externe schijf)
enter
aangezien dit niet de OS-partitie is wordt de opdracht direct uitgevoerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan