Map openen met excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Neuz

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2012
Berichten
147
Beste allemaal,

Ik ben bezig om een map te openen vanuit een userform.
Ik gebruik hiervoor een code welke ik heb geschreven in een module.
Als ik hem dan test werkt het super. Zodra ik de macro kopieer naar
het userform en dan onder de knop plaats doet deze niets.

Kan iemand mij helpen.

Dit is de code die ik gebruik:
Code:
Sub test()
    If Not Intersect(ActiveCell, Sheets("Blad1").Range("H:I")) Is Nothing Then
        If Dir(Worksheets("Blad1").Range("G9") & Range("J" & ActiveCell.Row).Value, vbDirectory) = "" Then
            MkDir (Worksheets("Blad1").Range("G9") & Range("J" & ActiveCell.Row).Value)
            MsgBox "De map die u probeerde te openen bestond nog niet." & vbNewLine & "Deze is nu gemaakt en zal worden geopend."
            ActiveWorkbook.FollowHyperlink Worksheets("Blad1").Range("G9") & Range("J" & ActiveCell.Row).Value
        Else
            ActiveWorkbook.FollowHyperlink Worksheets("Blad1").Range("G9") & Range("J" & ActiveCell.Row).Value
        End If
    Else
        MsgBox "U staat in de verkeerde kolom."
    End If
End Sub

Hierbij ook het voorbeeld bestand:
Bekijk bijlage Map1.xlsm

Het is de bedoeling dat de knop alleen werkt als de actieve cel in het bereik H:I staat.
De map die dan geopend moet worden staat in de kolom J. Deze is variabel en moet
automatisch de rij pakken van de actieve cel. (Bijv. ik sta in cel H12 dan staat de map in J12)
De rest van de URL staat gewoon weggeschreven op het blad op cel G9.

Mochten er vragen zijn dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt voor de moeite.

Groet Neuz
 
Onder welke knop ?

Zolang het userform niet is afgesloten worden zaken als hyperlink follow niet uitgevoerd.
 
Laatst bewerkt:
Beste snb,

In het voorbeeld heb ik de knop even op een tabblad gezet. Deze werkt namelijk wel.
In het document wat ik ga gebruiken wil ik hetzelfde script gebruiken in een userform.
Dit script moet dus komen achter een knop op dat nog te maken userform.

Jij zegt dat de hyperlink niet zal functioneren zolang de userform nog geopend is. Ik
heb nu de unload me functie toegevoegd en nu werkt het super. Dank je voor de oplossing.

Voor degene die dit script ook will gebruiken hier de oplossing:
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()                                                                          'Wel zelf even de knop naam aanpassen
    If Not Intersect(ActiveCell, Sheets("Blad1").Range("H:I")) Is Nothing Then
        If Dir(Worksheets("Blad1").Range("G9") & Range("J" & ActiveCell.Row).Value, vbDirectory) = "" Then
            Unload Me
            MkDir (Worksheets("Blad1").Range("G9") & Range("J" & ActiveCell.Row).Value)
            MsgBox "De map die u probeerde te openen bestond nog niet." & vbNewLine & "Deze is nu gemaakt en zal worden geopend."
            ActiveWorkbook.FollowHyperlink Worksheets("Blad1").Range("G9") & Range("J" & ActiveCell.Row).Value
        Else
            Unload Me
            ActiveWorkbook.FollowHyperlink Worksheets("Blad1").Range("G9") & Range("J" & ActiveCell.Row).Value
        End If
    Else
        Unload Me
        MsgBox "U staat in de verkeerde kolom."
    End If
End Sub

Succes
 
Ik zou nog eerst eens goed naar de code kijken alvorens hem anderen aan te raden:

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
    If Not Intersect(ActiveCell, Sheets("Blad1").Range("H:I")) Is Nothing Then
         on error resume next
         MkDir Worksheets("Blad1").Range("G9") & Range("J" & ActiveCell.Row).Value
    end if

    unload me
End Sub

Als deze knop in een userform staat:
Code achter 'unload me' wordt per definitie niet uitgevoerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan