Map opties aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jimsco

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2006
Berichten
8
Ik heb zitten rommelen in de ...map opties--->bestands typen--->bestands map... en heb per ongeluk voor elkaar gekregen dat als ik nu op een bestand map dubbel klik dat de map niet geopend maar terecht kom bij zoekresultaten.
Ik zou graag weer willen een bestanden map normaal te kunnen openen....

Als je naar map opties--->bestands typen--->bestands map---geavenceerd toe gaat dan zie je dat er alleen find staat aangegeven...heb toen ik daar was op OK geklikt inplaats van annuleren en sindsdien is het zo....dus PAS OP dat er niet zelfde fout wordt gemaakt.
Want de mogenlijkheid om het weer aan te passen was bij mij niet meer mogenlijk.

Ik denk zelf als je er een open aan kan toevoegen dat het probleem wel opgelost kan zijn...maar hoe dat precies moet is voor mij niet duidelijk.

Mocht iemand een oplossing weten zou ik het heel graag willen weten.

alvast bedankt!

Groeten jimsco
 
jimsco zei:
Als je naar map opties--->bestands typen--->bestands map---geavenceerd toe gaat dan zie je dat er alleen find staat aangegeven...heb toen ik daar was op OK geklikt inplaats van annuleren en sindsdien is het zo....dus PAS OP dat er niet zelfde fout wordt gemaakt.
Want de mogenlijkheid om het weer aan te passen was bij mij niet meer mogenlijk.
Probeer dit eens:
Ga weer naar Mapopties > Bestandstypen > Bestandsmap.
Klik op Bewerken.
Klik in het volgende venster op Nieuw en vul bij Actie "open" in (zonder aanhalingstekens).
Onder Toepassing die wordt gestart voor de actie blader je naar C:\Windows\Explorer.exe.
Die selecteer je en vervolgens klik je op OK.
In het vak Acties is open er nu bijgekomen.
Selecteer dit, klik op Als standaard instellen en vervolgens op OK en nogmaals op OK.
Als het goed is is de oude situatie dan weer hersteld.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Klik met rechts op deze link en neem "opslaan als". Sla het op naar je bureaublad. Daarna dubbelklik je op het opgeslagen bestand. Er zal gevraagd worden of je de inhoud van het bestand aan het register wil toevoegen. Je bevestigt dat.

En prul rustig verder, ik heb het ook al eens gehad. ;)

James :)
 
James007 zei:
Klik met rechts op deze link en neem "opslaan als".
In de bijlage een erg handig reg-bestandje voor als je veel met dit soort registerbestandjes werkt. :)
Als je dit in je register zet, wordt een reg-bestand voortaan in Kladblok geopend als je links klikt, en krijg je het contextmenu met Samenvoegen met een rechter muisklik.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Guus abc zei:
In de bijlage een erg handig reg-bestandje voor als je veel met dit soort registerbestandjes werkt. :)
Als je dit in je register zet, wordt een reg-bestand voortaan in Kladblok geopend als je links klikt, en krijg je het contextmenu met Samenvoegen met een rechter muisklik.

Guus.
Ik edit ze nooit ;) Ik heb ze uiteindelijk ook niet gemaakt...
Daarom vind ik de linksklikken = toevoegen instelling toch nog het makkelijkst :D

James :)
 
James007 zei:
Ik edit ze nooit ;) Ik heb ze uiteindelijk ook niet gemaakt...
Ik edit ze ook niet, maar juist OMDAT ik ze niet gemaakt heb, wil ik ze altijd wel even zien. ;)
Maar dat is niet de hoofdreden. Op de site waar ik het bestandje vond, werd het aangeraden omdat je op die manier altijd minimaal drie muisklikken i.p.v. twee nodig hebt om een reg-bestand in te voeren, waardoor je dat eigenlijk niet meer per ongeluk kunt doen.

Guus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan