Map Recent gebruikte bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Colombe

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2001
XP bewaart links naar (de meeste/alle?) recent gebruikte bestanden en mappen in een aparte map. Ik veronderstel dat ze op deze manier een volgende keer sneller te laden zijn. Met de huidige snelle PC's lijkt me dat niet echt noodzakelijk. Weet iemand of je dit kan voorkomen?

Open regedit en zoek
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\
Explorer]
Value Name: NoRecentDocsHistory
Verander hier de waarde in 1
't kan zijn dat je moet herstarten. Maar dan ben je wel van die recente documentenlijst af.

Hartelijk dank voor je reactie Shadowbike.
Helaas zit mijn register iets anders in elkaar:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies
heeft slechts de mappen NonEnum, Ratings en system. Het zoeken in mijn register naar NoRecentDocsHistory geeft geen resultaat.
Zijn er nog alternatieven?

Je moet nog een mapje verder gaan, kijk nog eens naar mijn vorig bericht. Achter polices komt nog explorer

Sorry shadowbikes, maar ik geloof dat je me niet hebt begrepen: ik kan geen mapje verder gaan, althans niet naar Explorer, want bij mij zitten er onder policies alleen de mappen NonEnum, Ratings en system. Ik heb wel een map Explorer, maar die bevindt zich op hetzelfde niveau als policies. En daar zit ook geen Value Name NoRecentDocsHistory in.

Oke het volgende,
klik op Policies met rechts en kies voor nieuwe sleutel, noem deze sleutel Explorer
Vervolgens klik je op Explorer met rechts en kies je nieuwe Dword waarde, deze waarde noem je dan NoRecentDocsHistory en geeft 'm als waarde 1
That's all

succes

Oeps!
Ik loop toch nog tegen een andere map Recent aan : \Documents ...\...\Application Data\Microsoft\Office\Recent. Kan je dat óók voorkomen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan