Map recycle verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tarabass

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 jul 2004
Hallo,

Heb op een geformateerde schijf nu één map staan, genaamd recycle! Deze map schijnt leeg te zijn, maar is niet te verwijderen (niet met verwijderen en niet met shift-delete)! Hoe kan ik deze map toch verwijderen?

Volgens mij is dat de map van windows die jij ziet als prullenbak. Op een geformateerde schijf (dus nog geen windows geinstalleerd) zou deze er ook niet moeten zijn.

Heb twee schijven in mn systeem, en daarvan heb ik deze (de tweede)schijf geformateerd! Er staat dus niets, maar dan ook niets op en windows heeft er ook nooit opgestaan. Deze schijf stond vol met muziek en samples en de map "recycle" stond er ook niet op voor formateren! Na het formateren is deze map geplaats en als ik mn muis erop hou staat er "lege map" en als ik hem open staat er ook echt niets in! Toch is ie niet te verwijderen... Wil van die map af!

Hoe heb je die schijf geformatteerd? Vanuit windows of vanuit dos?
Als je het vanuit windows gedaan hebt kun je proberen om met een opstartdiskette / cd vanuit dos te formatteren.

Dit doet windows standaard als je een schijf formateerd. Als je dit niet wilt zul je hem moeten formateren met fdisk of met een ander partitie programma

Geplaatst door Ron_123
Dit doet windows standaard als je een schijf formateerd. Als je dit niet wilt zul je hem moeten formateren met fdisk of met een ander partitie programma
Evengoed heb je de kans, dat windows er gewoon weer die map op plaatst.
Bij mijn weten heeft elke partitie zo'n map.

Peter,
had je hiervoor mischien de verborgen mappen en bestanden niet aanstaan?

Jawel,

En heb op geen enkele partitie deze map staan! Tis voor het eerst dat ik dit zie.. En deze schijf is geformateerd in dos! Formateren van de schijf lukt nu nie meer via windows want er zijn bestanden in gebruik...

Maar dan rest mij nog de vraag, wat staat er dan in deze map dat ie in gebruik is, terwijl die toch echt leeg is. Weet iemand dat..?

Het is een verborgen systeem map van Windows en hoort bij mijn weten bij je prullenbak.
Als je goed kijkt, zie je ook dat ie minder oplicht dan je andere mappen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan