map scannen en alle rtf documenten in combobox laten zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

christian1122

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2011
weet iemand een code zodat mijn programma in de map waar hij in staat kijkt of er rtf documenten zijn en die dan laat zien in een combobox
ik ben namelijk een soort agenda aan het maken
wat ook mag is dat hij zoekt naar bestands titels die beginnen met "VPA event -"
ik kan dan de volgende code gebruiken om het event uit te lezen

Dim objreader2 As New System.IO.StreamReader(ComboBox1.Text & ".rtf")
RichTextBox2.Text = objreader2.ReadToEnd
objreader2.Close()

alvast bedankt

Code:
        'Verkrijg een array met alle file paden
        Dim files As String() = Directory.GetFiles(Application.StartupPath(), "*.rtf")
        For Each file As String In files
            Dim naamFile As String = Path.GetFileNameWithoutExtension(file)
            ' Voeg het toe aan combobox
        Next

vergeet System.IO  niet toe te voegen aan je imports

PS: Ik zou bij je ComboBox1.Text & ".rtf" in het laden iets anders gebruiken
Gebruik liever ComboBox1.SelectedItem().ToString() dan ben je zeker dat de gebruiker niet iets fout ingeeft
( want je kan zelf tekst typen in een combobox)

Ik weet niet zeker, maar volgens mij moet je voor echt RTF (bold, underline enzo) RichTextbox.Rtf = in plaats van RichTextbox.Text
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/system.windows.forms.richtextbox.rtf.aspx

Laatst bewerkt:
Hoi,

PS: Ik zou bij je ComboBox1.Text & ".rtf" in het laden iets anders gebruiken
Gebruik liever ComboBox1.SelectedItem().ToString() dan ben je zeker dat de gebruiker niet iets fout ingeeft
( want je kan zelf tekst typen in een combobox)

Als je de dropdownstyle van de combobox zet op DropDownList, dan kan de gebruiker niks aanpassen. Persoonlijk vind ik het er ook beter uit zien ;)

@TS:
Wat ik zelf altijd doe als ik met een programma een lijst met bestanden heb is een vast bestand maken met een vaste bestandsnaam waarin alle andere bestandsnamen opgeslagen worden. Ik denk dat dat bij een grote lijst van bestanden ook best eens sneller kan zijn, maar daarvan ben ik niet zeker.

MartinJM

[edit]
Ik weet niet zeker, maar volgens mij moet je voor echt RTF (bold, underline enzo) RichTextbox.Rtf = in plaats van RichTextbox.Text
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/system.windows.forms.richtextbox.rtf.aspx

Als je bij de Text-property kijkt, kan je zien dat inderdaad de Rtf property gebruikt moet worden mits de rtf-codes goed weergegeven moeten worden.
[/edit]

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan