Map Screenshot.

margreetwezel

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2024
Berichten
6
Goede morgen,
Ik heb per ongeluk mijn map Schermopnames/ Screenshots verwijderd.
Nu kan ik wel een andere map aanmaken, maar hoe krijg ik het zo dat de knop printscreens de schreenshots in die map plaatst.

Al vast bedankt.
 
Zit die per ongeluk verwijderde map niet in je prullenbak?
Welk programma gebruik je voor het maken van een beeldscherm afdruk?
 
Welkom
Programma's/software maken eigen mappen/locaties om die screenshots op te slaan. Die kun je vaak wijzigen onder > Instellingen/Opties/Voorkeuren van dat programma. Dus dat is geen probleem. Wel is het verstandig om naar jouw back-upprocedure te kijken, want er kan altijd wat mis gaan. Nu zijn het screenshots en straks je documenten waar je ontelbaar veel uren hebt ingestopt of waardevolle/nostalgische afbeeldingen/foto's e.d.
 
Dankje voor de snelle reactie. Helaas kan ik de opties voor het knipprogramma niet vinden, daar had ik ook al naar gekeken. En ik kan alleen Nederlands lezen..
 
Als ik de map verwijder, wordt hij gewoon weer opnieuw aangemaakt.
 
helaas bij mij niet. Ik heb handmatig een map aangemaakt en nu wil ik hem koppelen aan de knop prinscreen.
 
Handmatig koppelen gaat denk ik niet.
Maar wat gebeurt er als je met knip-tool schermafbeelding maakt, waar blijft die dan?
 
In mijn map documenten, is ook goed. Maar ik wil hem eigenlijk naar een map hoger nl. de gemaakte map schermopnames. Misschien wil ik wel weer iets wat niet kan, heb ik nl altijd.
 
Welk programma gebruik je voor het maken van een beeldscherm afdruk?
Windows kniptool heeft dan die voorkeurslocatie niet. Komt op bureaublad of andere gekozen map bij > Opslaan als
Maar als je op de Printscreen knop drukt en sla dan eens een screenshot op en kijk onder > Eigenschappen (rechtermuisknop) van dat bestand, door welk programma is dat bestand gemaakt?
 
[...] kijk onder > Eigenschappen (rechtermuisknop) van dat bestand, door welk programma is dat bestand gemaakt?
Snap niet wat je wil met deze actie, het is maar aan welk programma je .jpg en .png gekoppeld hebt?
 
Ja, daar heb je gelijk. Ik zat op het verkeerde spoor.

Ik open met FastStone Image Viewer en die heeft ook een Capture tool > FastStone Capture.
 
Terug
Bovenaan Onderaan