Map security toekennen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mikroy

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2008
Ik heb het volgende scriptje gemaakt, als er een nieuwe werknemer bij ons in het bedrijf voor de eerste keer inlogt zullen zijn netwerkmappen automatisch gemaakt worden. Nu de ene is public, en zoals public zegt voor iedereen toegangkelijk. De andere is private, en enkel voor hem toegangkelijk. Maar hoe kan ik nu makkelijk via dit script ( het is vbs ) de security van de mappen aanpassen? Ben nog erg noob ( m.a.w eerte scriptje ) op dit gebied. En google laat me een beetje in de steek :(

Kun je wellicht beter in een batch file doen, je kunt natuurlijk ook middels shell() de commando's uitvoeren, maar voelt een beetje overkill.

De commandline tool die je moet gebruiken is cacls. Hiermee kun je de ACL's op een bestand of directory 'changen'

hey,

bedankt voor je antwoord. Dit is idd wat ik nodig had. Maar alsof dit niet genoeg was willen ze het nu nog een stukje moeilijker maken. Aangezien hij het vanaf zen laptop wil draaien is het dus nodig dat er een connectie is met de AD. Zodat hij toch nog steeds alle gebruikers kan kiezen. Pfff ik heb dus helemaal geen flauw idee meer hoe ik hieraan ga moete beginnen. Ik krijg amper een connectie staande. Enige ideeën over hoe dit moet?

Google even op ADSI en VB, dan kom je vast wat tegen waar je wat mee kunt.

ja dit heb ik geprobeerd maar ik denk niet dat het me gaat lukken. Ik ken er net iets te weinig vanaf denk ik. :)

Toch bedankt !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan