Map "System Volume Information" verwijderen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sidi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Sidi

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Hoi,

Naar aanleiding van deze thread heb ik een vraag.
Ik heb Systeemherstel uitgeschakeld. Blijkbaar wordt de map "System Volume Information", waar Systeemherstel z'n gegevens inzet, gebruikt voor allerlei onheil. Zie deze link (Tnx Maikel9) en is dus een potentiëel veiligheidsrisico.
Kun je die map op een of andere manier niet gewoon verwijderen?

Wil je die map echt verwijderen sidi?
Waarom dan?Als er een virus inzit is het toch ook op te lossen.
In de link staat dat een antivirus het niet kan verwijderen als het in deze map staat maar er staat ook:
Uw antivirus programma zal komen klagen dat hij de bestanden niet kan verwijderen

Dus je krijgt gewoon een melding dat het er is dus...

Laatst bewerkt:
Hoi Maikel,

Ik las bij jouw link iets over detectiesoftware en dat zette mij aan het nadenken. Stond laatst in een blad nog iets over. (C't?) en is dus geen virus en wordt als zodanig ook niet herkend. Ik vraag dit ook niet zozeer voor mezelf maar denk een beetje verder in de richting van privacybescherming enzovoort. :) Als dat soort programma's zich in die map kunnen nestelen vind ik het interessant om te weten of je daar iets tegen kan doen.

Ik denk dat je die map niet kan/mag verwijderen.
Vraag me af als je systeemherstel uit zet of de hele map dan leeg gaat,ongeacht wat er ook in zit.

detectiesoftware in de link word als ik het goed lees antivirus progjes bedoeld.

Lees:
Maar virussen & trojaanse paarden maken in XP tegenwoordig gebruik van deze map om zichzelf af te schermen voor detectie software.
Uw antivirus programma zal komen klagen dat hij de bestanden niet kan verwijderen. U dient de standaard bescherming van de map op te heffen.

Laatst bewerkt:
Hm, ja. Ik las het even te snel. Ik had van die spionagesoftware in gedachten waarmee je baas jou in de gaten kan houden enzo. Maar ze bedoelen inderdaad antivirussoftware. Maar goed, ik blijf benieuwd of je die mappen niet kan verwijderen. Ik schakel alles uit wat niet nodig is en verwijder alles waarvan ik het nut niet inzie (En da's verrekte veel...) :D Alles met het motto: Ik ben de baas over mijn pc en niemand anders.. Vandaar dus.

Hallo Sidi

Je bent een gebruiker naar mijn hart. Ik wil ook niet dat Bill Gates bepaalt hoe ik het moet doen.

Maar wat er gebeurd als je die map verwijderd weet ik niet. Dat tracking.log zal toch wel ergens voor zijn.

Weet wel dat als je hem overschrijft met de inhoud van een andere, windows kuren krijgt.

De "data" (in Win2K) staan trouwens op het moment van aanmaken en worden daarna niet meer geopend of je moet het zelf doen.

Mocht verwijderen geen onoverkoombare gevolgen geven laat het hier dan weten.

Eric.

Ach ja, ik denk dat je, als niet-programmeur, nooit exact weet wat zo'n pc nu eigenlijk allemaal doet.

Mocht verwijderen geen onoverkoombare gevolgen geven laat het hier dan weten.
Op een laptop, die genomineerd staat weer 's een verse install te krijgen, heb ik geprobeerd die mappen te werwijderen. Lukt niet. :p (Had ik ook niet echt verwacht, eigenlijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan