Map "System32" laat zich zien in de Veelgebruikte mappen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miike

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2007
Berichten
94
Beste HM community,

Sinds vandaag laat de map "System32" zich zien in de Veelgebruikte mappen van Windows 10. Ik heb gecontroleerd of het daadwerkelijk de map C:\Windows\System32 is, en dit is inderdaad het geval.
Nu navigeer ik echter zelf nooit naar deze map. Blijkbaar ziet Windows wel dat er naar deze map genavigeerd wordt. Nu is mijn vraag of iemand van jullie enig idee heeft waar dit mee te maken heeft. Is dit normaal gedrag van een of ander programma? Of moet ik er misschien rekening mee houden dat er malware draait op mijn PC?

Ik draai Windows 10 x64 met Avast Free Antivirus en MBAM en MBAE.
Mochten jullie nog iets nodig hebben dan hoor ik dat graag.
 
Is er niemand die hier iets over weet of mij kan doorverwijzen naar een plaats waar ik het antwoord kan vinden?
 
Hoi,
Het antwoord mét screenshots vind je hier.
Veel Windows applicaties/programma's staan in deze systeemmap, als je die aanroept is dat doorgaans in die map. Waarom Windows voor die optie heeft gekozen is mij een raadsel want het is voor een doorsnee gebruiker niet zonder risico. Je kunt er je hele besturingssysteem mee overhoop gooien.
 
Laatst bewerkt:
Dan zou bij iedereen de "System32" map bij de "Veelgebruikte mappen" moeten staan. Bij mij is dat niet het geval en zie ik bij de "Veelgebruikte mappen" alleen maar mappen, die ik zelf inderdaad regelmatig open.
 
Dan zou er wellicht sprake kunnen zijn van malware o.i.d.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan