• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Map versleutelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Is het mogelijk op een bepaalde map in excel te versleutelen.
In feite beveilig ik nu de map met een wachtwoord, maar de inhoud kan steeds gezien worden wanneer er op geklikt wordt om te openen.
Ik gebruik dit al jaren voor een bepaalde map...maar vind niet meer hoe het moet.
Ik klik op de map en er wordt een paswoord gevraagd...
Office 2000 premium.

Menu Extra, Beveiliging, Werkmap beveiligen.

Bedankt. Moet dit gebeuren bij het openen van een nieuwe excel map of kan dit ook op een bestaande werkmap.

Ik denk het bestand openen en opnieuw opslaan met wijzigingen.

Lukt niet.
Moet ik een nieuw bestand openen ?
op een bestaand bestand opslaan als...extra...kan ik een wachtwoord invullen...maar er wordt niet naar een wachtwoord gevraagd als ik op het bestand klik om te openen.

Nieuw bestand, bestaand bestand, maakt niet uit.
Zie mijn eerste post, en sla het bestand op.
Heropen het, en je merkt het.

Waarschijnlijk mijn fout maar het lukt niet, niet bij een nieuwe excel toepassing en ook ,iet bij een bestaande.
Een klik en er wordt geen wachtwoord gevraagd en de inhoud van de toepassing is onmiddellijk zichtbaar.

Het wachtwoord voor het openen wordt NIET gevraagd...

Ga naar Menu Extra → Opties → Beveiliging, en vul daar eens een wachtwoord in en klik op OK.
Daarna verschijnt nog een venster en vul ook daar het wachtwoord in.
Sla het bestand op en heropen het eens.

Heb dit geprobeerd zowel met blad beveiligen en ook met werkblad beveiligen...de map wordt zonder wachtwoord te vragen geopend enkel ge kunt de inhoud niet wijzigen...maar dus wel lezen...

Zit je in dit scherm?

Op de plek waar de drie zwarte punten staan vul je het wachtwoord in.

Bijlagen

• Naamloos.png
    Naamloos.png
    95,8 KB · Weergaven: 62
Waar dan wel? Plaats even een screenshot van hoe jouw Excel eruit ziet. En anders is het ook nog wel te ondervangen met een stukje code.

"When you save an Excel file using "Save As" you have the option to secure it at this point. When the "Save As" dialog appears you will see in the upper right corner a "Tools" item. Select it and then select "General Options" which will bring up a dialog askign for an "Open" password and an "Edit" password. There is an "Advance" button next to the open password edit box, select it. This brings up the Encryption dialog that allows te user to encrypt the file."

Ga naar bestand en kies info en kies werkmap beveiligen

Bijlagen

• Beveiligen.jpg
    Beveiligen.jpg
    99,8 KB · Weergaven: 40
Office 2000 premium @plongke.

Ik denk dat opgelost is: bestand-opslaan als-extra-algemene opties-wachtwoord voor openen en OK.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan