Map verwijderen => Toegang geweigerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rolly

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2006
Heb hier op mijn 2e interne HD een map staan met de naam:

D:\DV-VIDEO\2e-MAP

Nu wil ik de map "2e-map" verwijderen, maar krijg de mededeling: "toegang geweigerd".
Nu heb ik met behulp van F8 tijdens het opstarten mijn PC in de veilige-modus opgestart, maar ook dan . . . . . TOEGANG GEWEIGERD ! ! !
Ook mbv. van de opdrachtmodus in de veilige modus en het commando RD (Remove Directory). . . . . TOEGANG GEWEIGERD ! ! ! ! !

Help, iemand nog een idee.. . . .
De map zelf is 0Byte groot, maar kunnen verwijderen. . . NEE ! ! ! ! !! ! !

OS is WinXP - SP2

Laatst bewerkt:
Start in Veilige modus, rechtsklik op die weigerende map, en kies Eigenschappen -> tabblad Beveiliging -> knop Geavanceerd -> tabblad Eigenaar
Maak de groep Administrators eigenaar van de map, en vink ook aan dat je alle onderliggende mappen en bestanden van een nieuwe eigenaar wilt voorzien.

Probeer daarna opnieuw de map te verwijderen. Werkt het dan nog niet, dan de D: schijf checken op bestands-fouten, en die automatisch laten repareren. Wellicht moet je daarna nóg een keer dat Eigenaar worden proberen om écht toegang te krijgen.

Het verhaal van Unlocker van maikel9 kun je natuurlijk ook proberen, alhoewel ik betwijfel dat het je verder gaat helpen in de situatie zoals jij beschrijft (nl. dat de map zelfs onder Veilige modus niet verwijderd kan worden).

Succes, en we horen wel of je aan mijn of andere tips wat hebt gehad.

Tijs.

Hoi jongens;

Heb mbv. van die UnLocker het prog-je verwijderd.
Echter heb ik dat prog-je zelf ook weer verwijderd.
Niet teveel "troep" op mijn PC.

Hoop dat het is opgelost zo.

In ieder geval een THX aan alle.

:thumb:

Mooi dat het opgelost is. :thumb:
Nu nog even klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", wat lager rechts onder op deze webpagina.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan