• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Map verzenden (dmv een button) naar verschillende email adressen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martijn76

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2007
Hoi,

Ik wil een formulier aanmaken waar een persoon eerst in moet vullen tot welke categorie men behoort, laten we zeggen a, b, c of d.

Nu wil ik een butten inbouwen die als volgt werkt:

als men heeft aangevinkt dat met tot A behoort, dan word de map verzonden naar het mailadres van A, als men B heeft aangevinkt naar het adres wat bij B hoort, etc etc.

Het lukt mij dus niet om met verschillende emailadressen te werken.

help help help

Wat is de code tot nu toe?

Lukt het om het bestand te sturen als er maar 1 mogelijkheid is?

Laatst bewerkt:
Daarom vroeg ik dus:

Wat is de code tot nu toe?

Snap je? Die code zal moeten aangepast worden.

Wigi

Waarschijnlijk heb jij er meer verstand van dan mij, dus als er een code is, waar kan ik die vinden en hoe kan ik die hier neerzetten?

De macro die je aanmaakte met de macro recorder.

Aha, ik weet niet hoe ik dat hier een code van kan weergeven. Ik heb de macro als volgd gemaakt voor een eerder formulier, op opnemen drukken, dan Bestand>verzenden naar>Circulatielijstadres en dan de naam aanklikken en dan de opname stoppen

Druk in je bestand op Alt-F11. Ga in de Project explorer naar de naam van je bestand. Dubbelklik erop. Dan dubbelklik je op Module. Kopieer de code van daar naar hier.

Druk in je bestand op Alt-F11. Ga in de Project explorer naar de naam van je bestand. Dubbelklik erop. Dan dubbelklik je op Module. Kopieer de code van daar naar hier.

Sub Macro1()
'
' Macro1 Macro
' De macro is opgenomen op 23-1-2007 door Weernink.
'

'
ActiveWorkbook.HasRoutingSlip = True
With ActiveWorkbook.RoutingSlip
.Recipients = "Weernink, M CDC/DPD/DCHR/DC"
.Subject = "Rondsturen: Map1"
.Message = ""
.Delivery = xlOneAfterAnother
.ReturnWhenDone = True
.TrackStatus = True
End With
ActiveWorkbook.Route
End Sub

In orde. Hoe wil je nu dat men laat weten tot welke categorie men behoort? Met een keuzelijst in een cel?

Ja, ik wil een keuzelijst maken met een keuzevak, en aan de waardes (1,2,3,4,5) emailadressen toekennen op een volgend blad. Snapje wat ik bedoel?

Ja, ik wil een keuzelijst maken met een keuzevak, en aan de waardes (1,2,3,4,5) emailadressen toekennen op een volgend blad. Snapje wat ik bedoel?

OK.

Waar specifiek staat de info mbt emailadres, title, boodschap, ...

Moet dat gelijk zijn voor iedereen, of verschilt enkel het mailadres?

OK.

Waar specifiek staat de info mbt emailadres, title, boodschap, ...

Moet dat gelijk zijn voor iedereen, of verschilt enkel het mailadres?

Het is zeg maar een formulier dat eenmaal ingevuld naar de juiste persoon moet worden gestuurd. De verschillende emailadressen wil ik dus terug laten komen in een cel in een volgend blad, het emailadres wat in die cel komt te staan is dus weer het resultaat van wat men aangevinkt heeft in blad 1.

Is dat formulier al gemaakt?

En in welke cellen zet het dan de ingevulde info neer?

Nee, het formulier is nog niet gemaakt. Ik ben voordat ik dit maak eerst aan het bedenken of het daadwerkelijk wel lukt.

Welke cel de data staat is irrelevant, dat mag elke cel zijn op een tweede blad, als ik maar eenmaal weet hoe ik een button kan maken die het formulier verzend naar een emailadres wat ergens in een cek op blad twee staat kan ik zelf wel zorgen dat het juiste mailadres in die cel komt te staan.

Als het mailadres in A1 staat:

Code:
Sub Macro1()
ActiveWorkbook.HasRoutingSlip = True
With ActiveWorkbook.RoutingSlip
.Recipients = Sheets("Blad2").Range("A1") '"Weernink, M CDC/DPD/DCHR/DC"
.Subject = "Rondsturen: Map1"
.Message = ""
.Delivery = xlOneAfterAnother
.ReturnWhenDone = True
.TrackStatus = True
End With
ActiveWorkbook.Route
End Sub

Zie bij .Recipients.

Pas bladnaam aan indien nodig.

In cel A1 zal het wel in de stijl moeten komen van "Weernink, M CDC/DPD/DCHR/DC", ik weet niet of het werkt als je er gewoon een emailadres intypt. Tedst eens uit.

Wigi

Hey, hardstikke bedankt, het lijkt enigzins te werken, ook met ' normale' emailadressen. Ik neem aan dat ik de cel gewoon kan veranderen als ik ''A1'' verander in de gewenste cel in het scriptje. Ik ga er nu mee aan de slag en laat je weten of het probleem is opgelost.

Als dat zo is zou ik graag iets weten van de gedachtegang achter je oplossing, zodat ik een volgende keer zelf een dergerlijk iets kan bedenken.

Ik neem aan dat ik de cel gewoon kan veranderen als ik ''A1'' verander in de gewenste cel in het scriptje.

Klopt.

Als dat zo is zou ik graag iets weten van de gedachtegang achter je oplossing, zodat ik een volgende keer zelf een dergerlijk iets kan bedenken.

Gedachtengang? Code opnemen met de macro recorder en lichtjes aanpassen... Veel meer zit daar niet achter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan