Map Verzonden Items is verplaatst, verzonden berichten worden niet meer opgeslagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannegenea

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2015
Ik werk nog met W7 Ultimate en Outlook Express. Bij het verplaatsen van een bericht naar een submap is er iets vreemds gebeurd. De map Verzonden Items staat nu onder de map Verwijderde items. Terug plaatsen onder Persoonlijke mappen lukt niet, verwijderen ook niet. Verzonden berichten worden daardoor niet meer opgeslagen.
Hoe krijg ik die map Verzonden Items nu weer op de juiste plek?

Als je helemaal geen eigen mailmappen gemaakt hebt, dus alleen Verzonden Items, Postvak IN etc. hebt maar niet mailmappen zoals Familie, Privé etc., dan is het genoeg om folders.dbx opnieuw te laten maken.
Zie deze instructie.

Heb je echter wel eigen mailmappen gemaakt, dan zou je naar het volgende kunnen kijken.
Alle kopieeracties en hernoemacties die binnen Verkenner plaatsvinden moeten worden gedaan met Outlook Express helemaal afgesloten.

a. Eerste wat ik zou doen is een schermafdruk opslaan van je hele (uitgeklapte) mailmappenstructuur.
b. Maak ergens een volledige backup kopie van de data-store locatie. (Zie een deel van de link in c. waar die data-store staat).
c. Daarna een geheel nieuwe data-store locatie maken, conform de instructies die hier staan (ook weer met Outlook Express afgesloten), waarbij je wel Outlook Express start maar geen import-acties doet maar wel precies de juiste mappenstructuur aanmaakt die je in a. hebt vastgelegd. Uiteraard met uitzondering van Verzonden Items, die je gewoon op standaard plek laat staan in de mailmappenhiërachie, niet onder Verwijderde Items.

Als je geen (belangrijke) nieuwe post hebt binnengekregen in die sessie van c., dan kun je gewoon Outlook Express afsluiten, de <mailmapnaam>.dbx bestanden uit de backup-map kopieren over de (lege) varianten in de huidige (nieuwe) data-store locatie.
Dus je kopieert (o.a.) de gebackupte Postvak IN.dbx over de (lege) versie van de huidige data-store locatie heen, hetzelfde voor Verzonden Items.dbx etc.
Kopieer niet folders.dbx, want de versie in de backup data-store is 'de foute' (je zou zo je probleem weer terugbrengen), dus kopieer alleen Verzonden Items.dbx, Outbox.dbx, Postvak IN.dbx etc. uit de backup-map naar de huidige data-store locatie.
Heb je wel post binnengekregen die nuttig is, dan zou je een import-actie moeten gaan doen, waarbij je per map importeert door eerst in de mappenstructuur op de juiste map te gaan staan, dan de importactie te starten met aangeven van de backup-locatie, aan te geven welke map er geïmporteerd moet worden (moet natuurlijk overeen komen met de map die je al geselecteerd had staan, geef ook aan dat er geen submappen moeten worden geïmporteerd) en op die manier alles weer terug te zetten.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Meld even terug of het genoeg was om folders.dbx te verwijderen (dus dat je geen eigen mailmappen had) of dat je de 'lange route' hebt moeten volgen.
Geef daarna deze vraag de status opgelost, zodat de forum administratie weer op orde is. Kan (o.a.) via het klikken op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Verder: Graag gedaan.

Tijs.

map Verzonden Items verplaatst in Outlook Express

Dag Tijs,
Ik zal de lange weg moeten kiezen, want ik heb veel submappen. Daar ga ik me binnenkort aan wagen...
Nog een vraagje: als ik met [Zoeken] de locatie probeer te vinden van bijv. Folders of */dbx, dan krijg ik geen resultaat. Onder de map van Outlook kwam ik dat niet tegen. Kun jij een indicatie geven waar ik dat moet zoeken?

Je hebt het over Outlook Express en ook je vraag staat in die sectie.
Ik krijg sterk het idee dat je (eigenlijk) Microsoft Outlook bedoelt, wat iets heel anders is dan Outlook Express..

Mijn instructies werken niet voor Microsoft Outlook. Mocht het inderdaad om Microsoft Outlook gaan (bijv. versie 2003, 2007, 2010, 2013), dan moet je je vraag opnieuw gaan stellen in de Microsoft Outlook sectie.

Tijs

Laatst bewerkt:
Dag Tijs,
Dat was dom van mij: ik nam gewoon aan dat het 't zelfde was. Spijtig dat ik je onnodig werk heb bezorgd.
Ik wil nog wel even zeggen dat ik dit een perfecte site vind. Fijn dat er zoveel mensen zijn die je verder willen helpen bij een probleem!
Ik zal dit probleem markeren als opgelost en ga dan opnieuw beginnen op de juiste plek.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan