Mapinstellingen worden niet opgeslagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merkie18

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2007
Beste allemaal,

Ik heb een PC met Windows XP Home en ik heb een mapweergave ingesteld op Details, en vervolgens dit via mapopties op alle mappen toegepast. Alleen er is een probleem: De mappen blijven maar tijdelijk op details staan. Na een aantal dagen staat alles weer op de standaardinstellingen!!! Ik heb ook al met Microsoft Tweak UI ingesteld dat er meer mapweergaven moeten worden opgeslagen, maar ook dit lost het probleem niet op.

Weten jullie raad?

Zie bijlage. Alvast bedankt!

Bijlagen

• Mapopties.JPG
    Mapopties.JPG
    55,4 KB · Weergaven: 78
  • TweakUI.JPG
    TweakUI.JPG
    42,4 KB · Weergaven: 72
Het is al weer lang geleden dat TweakUI is uitgebracht, niet lang daarna is dit tweak foutje ook bekend gemaakt en bevestigt door de maker zelf, te lang geleden om dat artikel nog terug te vinden, ook is dit nooit geupdate.. En daarbij is dit een tweak van voor sp2, met de installatie van sp2 is deze waarde al naar 5000 aangepast..

Surf eens in het register naar

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\Shell
en
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam

beiden hebben standaard BagMRU Size reg_dword decimaal 5000

tweaUI zet daar Bag MRU Size nog een keer bij (zie de spatie tussen bag en MRU) deze is dus fout en doet helemaal niets..

Doe eens een analyse met de defragmenteer tool en klik Bekijk Raport als die gedaan heeft, scrol naar beneden en dan zie hoeveel mappen je systeem rijk is. Als deze boven de 5000 uitkomen kan je in het register de "BagMRU Size" hangmatig verhogen, naar ik gelezen heb tot max. 9999..

De Bag MRU Size die tweakUI daar heeft neergezet kan je deleten..

Als dit niet helpt zou ik hellaas niet weten waar het probleem wel zit :confused:

:)

Het is al weer lang geleden dat TweakUI is uitgebracht, niet lang daarna is dit tweak foutje ook bekend gemaakt en bevestigt door de maker zelf, te lang geleden om dat artikel nog terug te vinden, ook is dit nooit geupdate.. En daarbij is dit een tweak van voor sp2, met de installatie van sp2 is deze waarde al naar 5000 aangepast..

Surf eens in het register naar

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\Shell
en
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam

beiden hebben standaard BagMRU Size reg_dword decimaal 5000

tweaUI zet daar Bag MRU Size nog een keer bij (zie de spatie tussen bag en MRU) deze is dus fout en doet helemaal niets..

Doe eens een analyse met de defragmenteer tool en klik Bekijk Raport als die gedaan heeft, scrol naar beneden en dan zie hoeveel mappen je systeem rijk is. Als deze boven de 5000 uitkomen kan je in het register de "BagMRU Size" hangmatig verhogen, naar ik gelezen heb tot max. 9999..

De Bag MRU Size die tweakUI daar heeft neergezet kan je deleten..

Als dit niet helpt zou ik hellaas niet weten waar het probleem wel zit :confused:

:)

Hoi!

Super bedankt voor je reactie! Je hebt inderdaad gelijk dat er BagMRU met een spatie staat en deze niks doet. Ik heb nu de andere aangepast. Eens kijken of deze wel werkt! I hope so! Bedankt!:thumb: Ik hoop dat dit de oplossing is!

Ik heb gekeken en heb zo'n 4000 mappen op mijn PC staan. Ik heb de registervalue nu naar 9999 gezet. Dus dit zou het probleem gewoon moeten oplossen:)

Thanks a lot! Ik laat jullie weten of het is gelukt!

Helaas!!!

Helaas, na 2 keer opnieuw opstarten weer de oude mapinstellingen!!:( Ik snap er gewoon niks van!!! Ik heb Windows vorige keer ook al opnieuw geinstalleerd maar ook dit loste het probleem niet op!! Weet iemand raad???

Heeft iemand nog ideeen om dit op te lossen?:)
De mapinstellingen worden nog steeds gereset, zie bericht van mij hierboven.

Thanks in advance.

Probeer de volgende registerfix eens. Het bestandje downloaden, dubbelklikken en toestaan dat de gegevens aan het register worden toegevoegd.

Bron: Kelly's Korner regel 30, links.

Edit: kijk voor de zekerheid na of in Mapoties, Weergave, helemaal onderaan een vinkje staat bij Vorige mapvensters herstellen bij aanmelding. Haal dat vinkje weg.

Laatst bewerkt:
Probeer de volgende registerfix eens. Het bestandje downloaden, dubbelklikken en toestaan dat de gegevens aan het register worden toegevoegd.

Bron: Kelly's Korner regel 30, links.

Edit: kijk voor de zekerheid na of in Mapoties, Weergave, helemaal onderaan een vinkje staat bij Vorige mapvensters herstellen bij aanmelding. Haal dat vinkje weg.

Ik zal proberen of dit werkt. Bedankt! Ik laat het jullie nog weten!

Tot nu toe werkt het goed, met die regfix. Ik hoop dat het nu blijft helpen! Heel erg bedankt voor jullie hulp!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan