Mapje - Backup_ E-Mail jan met de pet op Windows Live Mail

• Onderwerp starter Onderwerp starter @xa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

@xa

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2001
Mijn backup mapje van Windows Live Mail op de D schijf geven blauwe letters en cijfers ook de gehele inhoud, dit mapje is zelf worden aangemaakt tijdens de installatie van het genoemde programma. Wat is daar de aanleiding van waardoor deze tekst blauw is gekleurd, graag jullie bevindingen en een e.v.t. oplossing hiervoor waarvoor mijn dank. Dit is gebeurt na het installeren van Windows 10 waar ik wel tot op heden tevreden over ben al is het even pionieren en rustig blijven.
Met vriendelijke groet.

Ik snap je vraag niet echt, maar als je bedoelt dat de map in Verkenner blauw gekleurd is, dan is de map (+ de mappen/bestanden die er in staan) gecomprimeerd.
Kun je makkelijk nakijken: In Verkenner, rechtsklik op die blauwgekleurde map en kies Eigenschappen.
Klik knop Geavanceerd.
Er zal een vinkje (moeten) staan in: Inhoud comprimeren om schijfruimte vrij te maken

Tijs.

Dag Tijs,
Bedankt voor je reactie, inderdaad staat daar een vinkje en zal je even hier plaatsen wat er precies staat.

Bij: Archief- en indexkenmerken staat een vinkje voor: De inhoud en de eigenschappen van bestanden mogen worden geïndexeerd.
Bij: Compressie- en versleutelingskenmerken staat een vinkje voor: Inhoud comprimeren om schijfruimte vrij te maken.

Wat moet ik daar nu mee doen en wat geeft je mij nu als advies, jij kan het weten je heb me vaker geholpen waarvoor mijn dank.

Bijkomende vraag: als ik mijn Windows 10 opstart komt het postscherm, dan begint het Windows venster te laden en verschijnt er linksboven op het scherm een cursor teken enkele seconden en start meteen door naar het achtergrondbeeld, een maal daar op klikken krijg ik het inlogscherm en dat werkt allemaal perfect. Mijn vraag aan jou, hoe komt dat dat die cursor daar begint te knipperen, en is dit normaal of is dit te verhelpen.

Groetjes.

Het bespaart je schijfruimte, dus als je krap zit KAN het je wat helpen. Blijft wel een lapmiddel: Alles moet (op het moment van benaderen/gebruiken) weer (in het geheugen) gedecomprimeerd worden. Maakt toegang dus (ietsje) langzamer.
Als er veel bestanden in/onder die map staan, dan zou je de compressie wel aan kunnen laten. Ook als het grootste deel van de daar aanwezige bestanden maar sporadisch geopend worden (in WLM, in dit geval) dan kan het zinvol zijn.

Heb je plenty vrije schijfruimte, dan zou ik de compressie er gewoon weer afhalen. Doe dat (veiligheidshalve) dan wel als je WLM niet open hebt staan.

M.b.t. Windows 10:
Ik heb geen idee daarbij en ook zelf nog nooit gezien (niet bij mezelf en ook niet bij anderen). Misschien daar een aparte vraag voor maken in de Windows 10 sectie.

Tijs.

Dag Tijs,
Dat was DE oplossing, wel heb ik het vinkje laten staan bij: Archief- en indexkenmerken staat een vinkje voor: De inhoud en de eigenschappen van bestanden mogen worden geïndexeerd.
Het werkt weer perfect en alles staat weer op zwart gekleurd waarvoor mijn dank.

Waar het misschien is door ontstaan is dat ik Windows 10 schoon heb geïnstalleerd, dus niet via de Upgrade. Ik had een backup van mijn Windows Live Mail en Internet Explorer gemaakt met het programma Static Windows Live Mail Backup en na het installeren van Windows 10 daarmee weer alles teruggezet van E-mail accounts en favorieten en instellingen van IE11 enz.. Nu kan het zijn dat Static Windows Live Mail Backup tijdens het back-uppen deze bestanden comprimeert en bij het restoren deze gecomprimeerd terugzet vandaar misschien dat blauwe mapje? anders heb ik geen verklaring, maar wilde je dit toch niet onthouden te vertellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan