mapmatching in Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

haassie7

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 apr 2009
Berichten
3
hallo,

ik heb een database met GPS gegevens van een GPS-travel recorder. deze geeft mij dus latitude en longitude en de tijden hierbij.

wat ik wil is het mapmatching principe toepassen in Access. aan een heel gebied, (dus meerder punten met verschillende lati en long) 1 latitude en longitude toebedelen. hierdoor kan ik tussentijden krijgen tussen belangrijke GPS punten (poi). Door elke keer dezelfde punten te nemen kan ik gemiddelde tijden krijgen van verschillende dagen (de zelfde route).

in Excel ziet een functie er als volgt uit, echter door de grote hoeveelheid aan POI's en data moet dit automatisch kunnen.
=ALS(EN(E505<43,2372;E505>43,2370);"43,2371";"")
dus als bijvoorbeeld de longitude tussen 43,2370 en 43,2372 zit, wil ik in een andere kolom de longitude van mijn POI toedelen aan al deze punten.

Excel is hier niet geschikt voor, en het moet dus automatisch kunnen.

ik heb een tabel met alle long en lati en een tabel met mijn POI. De POI dienen vergeleken te worden met de long en lati en voor punten die in de buurt liggen (+ en - 0,0001) dient een nieuwe long en lati worden toebedeeld.

wie kan mij hier bij helpen? ik gebruik Access 2003.
 
als je de gegevens in een tabel zet dan kan je met SQL de juiste gegevens tevoorschijn toveren.

Code:
select * from tabel where long between x+0.0001 and x-0.0001
iets dergelijks.

HTH:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan