Mapopties herstellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

a1mat

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2001
Berichten
208
Geachte heer/mevr.
Omdat ik een probleem had met openen van een prograama in Access ben ik in de verkenner in het menu Extra en vervolgens Mapopties gaan knoeien, met het gevolg dat wanneer ik nu een Access bestand in de verkenner wil openen, dat ik eerst het venster krijg: Venster Windows. met de mededeling: Windows kan het volgende bestand niet openen. Naam: van het bestand en dan de vraag :Wat wilt u. Hier heb ik de keuze uit: Het bijbehorende progr. via de Web openen (Dit moet ik dus niet hebben) Of: Het progr. in de lijst selecteren.
Kies ik voor: in de lijst selecteren+OK dan krijg ik een venster met: Openen met:.
Ik selecteer Microsoft Access + OK en dan opent het programma.
Voor mijn geknoei in Mapopties had ik dit probleem niet,maar nu is mijn vraag : Hoe kan ik dit weer in de oude staat terug brengen en welke handelingen moet ik dan verrichten zodat ik een Access programma weer zondermeer in de verkenner kan openen.
Kunt u mij verder helpen?
Bij voorbaat dank

Mathieu
 
ga naar mapopties en klik op standaard instellingen herstellen of zoiets.
 
a1mat zei:
nu is mijn vraag : Hoe kan ik dit weer in de oude staat terug brengen en welke handelingen moet ik dan verrichten zodat ik een Access programma weer zondermeer in de verkenner kan openen.
Wanneer je het venster Openen met voor je hebt, moet je onderaan eerst even een vinkje zetten bij Dit programma altijd gebruiken om dit type bestand te openen.
Selecteer dan Accesss in de lijst en klik op OK.
Hierna kun je de bestanden weer als vanouds openen.

@ jean42: Standaardwaarden herstellen is hier niet de juiste methode voor. Dat zet alleen de waarden van het tabblad Beeld/Weergave terug naar de standaard.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Mapopties herstellen

Hallo Guus,

Het is gelukt.

Hartelijk Bedankt.

Groetjes Mathieu.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan