Mapopties

Status
Niet open voor verdere reacties.

hugoh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 okt 2004
Had wat last van adware. Probleem opgelost door Ad-aware, Spybot S&D te gebruiken.

Ben nu ineens de map "mapopties" in het configuratie-scherm kwijt. Binnen verkenner kan ik wel het icoontje zichtbaar maken in de toolbar maar het functioneert niet.

wie heeft er een oplossing:confused:

Laatst bewerkt:
In je werkbalk van explorer moet je op de icoontjes/knoppen met rechts klikken en aanpassen kiezen dan kom je in die knop wizard. Daar kan je de knop mapopties in je werkbalk plaatsen das nog een stuk gemakkelijker ook nog dan steeds naar je configuratiescherm te moeten navigeren...

(ps. Heb je soms met TweakUI zitten spelen ??)

:thumb:

Geplaatst door tjongejonge
In je werkbalk van explorer moet je op de icoontjes/knoppen met rechts klikken en aanpassen kiezen dan kom je in die knop wizard. Daar kan je de knop mapopties in je werkbalk plaatsen das nog een stuk gemakkelijker ook nog dan steeds naar je configuratiescherm te moeten navigeren...

(ps. Heb je soms met TweakUI zitten spelen ??)

Bedankt voor de tip. Misschien is mijn bericht niet helemaal duidelijk geweest maar je eerste suggestie had ik al gedaan. De icoon in de de werkbalk is wel te zien maar functioneerd/reageerd niet.

TweakUI: heb ik inderdaad gedaan en weer verwijderd. Heb je op dit gebied nog suggesties

Oeps, sorry denk eerder dat ik niet goed delezen heb:o

Heb het stinkend vermoeden dat je met Tweakui je mapoties icoontje uit je configuratiescherm hebt getweakt.. Alle tweaks die je doet blijven onveranderd behouden in je register wanneer je het tweak programma verwijderd..

Nu zal Eerder adaware dan spybot waarschijnlijk die kapotte (ongeldig pad) koppeling van je toolbaar verwijderd hebben uit je register..

Probeer nu eens of spybot en adaware alles wat ze de laatste keer voor het probleem hebben verwijderd in Quarantaine hebben gezet of in het register backup wat ze maken en kijk of je het terug kan zetten..

Installeer tweakui opnieuw en probeer dat Icoon terug te krijgen door het opnieuw in te stellen bij Tweakui..

Vind het jammer dat Tweakui niet verklapt waar de sleutels zitten welke hij aanpast of verwijderd. Nou maar hopen dat ie het fixed anders moet je wachten dat je iemand vind die die sleutel kent..
Ik weet het nog niet..!?
..:confused:
Je kan in het ergste geval ook zelf gaan zoeken bij Google met de optie Tweak XP daar vind je talloze site's met Tweaks en forums hier over, hij zal wel ergen te vinden zijn..

Als ik hem tegen kom zal ik aan je denken..

Ik weet het nog niet..!?
..:confused:

Alhoewel:)

Ga eens kijken bij

HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\don't load .
Alles wat je ooit met Tweaken hebt uitgeschakkeld in je configuratie scherm staat daar in het veld rechts met de REG_SZ waarde "NO"

Ik heb het uitgeprobeerd en hij haald de sleutel weg om de iconen weer te laten zien..

Dus als je die sleutel "don't load" vind maak een backup en gooi hem eens eruit of maak hem leeg en kijk of alles terug komt, zou haast wel moeten..:rolleyes:

Hoop dat het zo lukt, want ik zie bij tweakui de Mapopties niet als apparte opdracht er bij staan?? Misschien dat hij onder een andere noemer in het lijstje valt waarmee je hem weg haalt..

Alhoewel:)

Ga eens kijken bij

HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\don't load .
Alles wat je ooit met Tweaken hebt uitgeschakkeld in je configuratie scherm staat daar in het veld rechts met de REG_SZ waarde "NO"

Ik heb het uitgeprobeerd en hij haald de sleutel weg om de iconen weer te laten zien..

Dus als je die sleutel "don't load" vind maak een backup en gooi hem eens eruit of maak hem leeg en kijk of alles terug komt, zou haast wel moeten..:rolleyes:

Hoop dat het zo lukt, want ik zie bij tweakui de Mapopties niet als apparte opdracht er bij staan?? Misschien dat hij onder een andere noemer in het lijstje valt waarmee je hem weg haalt..

Hartelijke dank voor je inzet. HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\don't load . bekeken en verwijderd. Helaas bij mij werkt het niet. Heb PC ook in veilige modus gestart en als admin in gelogd. Hier krijg ik wel de mapopties te zien. Heb gisteren nog even een nieuwe gebruiker aangemaakt en ook hier krijg ik de mapopties te zien en die werken ook allemaal. Overigens heb tweakui gedownload maar krijg de volgende fout melding "Kan entrypoint van procedure GetDllDirectoryW niet vinden in DLL-bestanden KERNEL32.dll." Heb ook het vermoeden dat het probleem niet in tweakui zit. Heb eerder Win-spy geprobeerd en had hier veel problemen. Ik vermoed dat het een ernstig probleem is. Misschien moet ik proberen de meeste belangrijke gegevens en instelling van mijn eerste gebruiker kopieren naar de nieuw aangemaakte gebruiker en dan de oude verwijderen.

Wat denk je hiervan

Das een hele goede van jouw, das ook je laatste redding.. Het zijn inderdaad instellingen die gelukkig alleen voor de Current User gelden.. Een nieuw account met jouw oude instellingen is niet zo moeilijk Lees maar hier --> http://www.thomas.edu/it/faq/WinXP_username.htm

Maar indien je hem gebruikt raak je de hele outlook kwijt en moet je weer opnieuw Configureren en niet vergeten je adresboek te copiëren, maar die staat volgens mij verborgen.
Net zo als media player wat betreft de afspeellijsten..

Tweaken is leuk..
En ben je in de toekomst van plan te tweaken maak een backup elke keer als je dat doet, lees heel goed wat register cleaners daarna verwijderen.. Het beste is om telkens wanneer je 'n uninstall doet van iets je register cleanen en zowiezo moet je dat regelmatig doen dan hoef je niet van die lange lijsten door te spitten.. Beter nog, zoek op het net naar de zelfde Manual tweak zodat je weet wat daar gebeurd.
Zo kan je handmatig met de kladblok registerbackups(UNDOditjes&datjes.reg) maken..

succes en groetjes

Das een hele goede van jouw, das ook je laatste redding.. Het zijn inderdaad instellingen die gelukkig alleen voor de Current User gelden.. Een nieuw account met jouw oude instellingen is niet zo moeilijk Lees maar hier --> http://www.thomas.edu/it/faq/WinXP_username.htm

Maar indien je hem gebruikt raak je de hele outlook kwijt en moet je weer opnieuw Configureren en niet vergeten je adresboek te copiëren, maar die staat volgens mij verborgen.
Net zo als media player wat betreft de afspeellijsten..

Tweaken is leuk..
En ben je in de toekomst van plan te tweaken maak een backup elke keer als je dat doet, lees heel goed wat register cleaners daarna verwijderen.. Het beste is om telkens wanneer je 'n uninstall doet van iets je register cleanen en zowiezo moet je dat regelmatig doen dan hoef je niet van die lange lijsten door te spitten.. Beter nog, zoek op het net naar de zelfde Manual tweak zodat je weet wat daar gebeurd.
Zo kan je handmatig met de kladblok registerbackups(UNDOditjes&datjes.reg) maken..

succes en groetjes

Hartelijk dank voor je suggesties. Ik denk dat ik het probleem nu wel oplossen kan. Het outlook probleem is bekend. Ik werk zelf met outlook office XP. Alle gegevens die je nodig heb staan in C:\Documents and Settings\Hugo\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook Kan je zo importeren. Heb dit laatst ook gedaan bij een oude computer.

Ik wat nog even op je reactie en dan ga ik dit probleem als opgelost opgeven. Nogmaals bedankt. Groet

Geen dank graag gedaan,

Vind het leuk en leer er zelf ook nog een hoop van..

Pas bij die spysweepers maar goed op de valse positieven heb er ook eens 1tje gehad (AdawareXeliminator) die vond elke dag 450 sleutels en maakte zo Spywareblaster onschadelijk:D ..

Gebruik nu na de laatste schone instalatie Xp pro sp2 alleen maar.

Spywareblaster
spybot
adaware
Beclean
Norton antiv 2004/ Norton firewall 2004..
XPantispy
XPclean

Tot de volle tevredenheid 1 virusje gehad die meteen de nek om werd gedraaid.

Als je met Duits overweg kan , kan ik je www.xpclean.de aanbevelen das een heel mooi en veilig schoonmaak/spyware/organizer programma.. Heb zelf de proversie, maar de freeware is ook heel fijn..

Jij ook bedankt groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan