Beste mensen,
Onlangs ben ik bezig om een geautomatiseerd scriptje te maken waarmee ik verschillende mappen aan kan maken voor klanten.
Ik heb hier een beginnend script:
-----------------
-------------------------
Het gaat mij hier nu om dat ik een variabele heb.
deze variabele moet ik zelf in kunnen voeren door middel van prompt. wat ik in dit promptvenster invoer moet de naam van de map worden die aangemaakt word.
op dit moment maakt hij gewoon de map "jan" aan op de E schijf. maar het moet dus zo worden dat ik de variabele kan aanroepen als naam van de map.
Ik moet nog een heleboel mappen hiermee aan kunnen maken maar dit is een begin. als jullie me hiermee kunnen helpen (misschien met een functie of iets dergelijks??) dan kom ik er verder zelf denk ik wel uit!
hoop dat jullie het weten,
Mvg,
Wim
Onlangs ben ik bezig om een geautomatiseerd scriptje te maken waarmee ik verschillende mappen aan kan maken voor klanten.
Ik heb hier een beginnend script:
-----------------
Code:
<html>
<head>
<title>Untitled</title>
</head>
<body>
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!--
var jan = prompt("geef naam van klant","")
var fso = new ActiveXObject("Scripting.FileSystemObject");
var newFolderName = fso.CreateFolder("E:\\jan");
-->
</SCRIPT>
</body>
</html>
Het gaat mij hier nu om dat ik een variabele heb.
deze variabele moet ik zelf in kunnen voeren door middel van prompt. wat ik in dit promptvenster invoer moet de naam van de map worden die aangemaakt word.
op dit moment maakt hij gewoon de map "jan" aan op de E schijf. maar het moet dus zo worden dat ik de variabele kan aanroepen als naam van de map.
Ik moet nog een heleboel mappen hiermee aan kunnen maken maar dit is een begin. als jullie me hiermee kunnen helpen (misschien met een functie of iets dergelijks??) dan kom ik er verder zelf denk ik wel uit!
hoop dat jullie het weten,
Mvg,
Wim
Laatst bewerkt door een moderator: