Mappen beveiligen in netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vogelrokker

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2004
Berichten
53
Ik zit met een probleem. Ik heb op mijn pc een map staan die gedeeld is. Nu kan ik die op een andere pc via het netwerk openen. Nu wil ik daar een wachtwoord tussen hebben zodat alleen ik via die andere pc bij de bestanden op mijn pc kan. Is dit mogelijk? En zo ja hoe?

Ik draai onder XP Prof.

Ik heb de zoekfunctie gebruikt. Ik kwam een paar keer zo'n zelfde soort vraag tegen. Maar dat was op 1 pc met verschillende gebruikers. Ik heb hetzelfde geprobeerd met 2 pc's maar het is me niet gelukt. Kan iemand me precies vertellen hoe het moet?
 
rechtermuisknop op de map klikken.
dan naar delen en beveiligen.
en dan vinkje bij van deze map een persoonlijke map maken.
 
Geplaatst door puppie
rechtermuisknop op de map klikken.
dan naar delen en beveiligen.
en dan vinkje bij van deze map een persoonlijke map maken.

Dat kan ik niet aanklikken. Op de een of andere manier is dat geblokkeerd.
 
dan heb je of de home versie of je partitie is fat2 inplaats van ntfs
 
Geplaatst door puppie
dan heb je of de home versie of je partitie is fat2 inplaats van ntfs

Ik heb Prof versie. Heb ik zelf gekocht dus dat is wel zeker. Daarbij nog eens SP2.

Ook de schijf is niet fat2. Hij is gewoon ntfs.

De optie om dat ik dat aan kan klikken om mijn map persoonlijk te maken staat er ook wel, maar ik kan hem niet aan klikken omdat hij op de een of andere manier geblokkeerd is. Hij is grijs zeg maar.
 
Dan zou het moeten werken, ga ik voor je surfen.

O ja ben je wel als administrator ingelogd.

ctr-alt-del-del ja twee keer del.
Als je tijdens de installatie geen wachtwoord voor de administrator hebt ingevuld dan doe je dat nu ook niet.
 
Geplaatst door puppie
Dan zou het moeten werken, ga ik voor je surfen.

O ja ben je wel als administrator ingelogd.

ctr-alt-del-del ja twee keer del.
Als je tijdens de installatie geen wachtwoord voor de administrator hebt ingevuld dan doe je dat nu ook niet.

Er is maar 1 account en dat is de computerbeheerder. Dat ben ik dus zelf.
 
Nee dat is niet het zelfde als administrator.
 
Geplaatst door puppie
ctr-alt-del-del ja twee keer del.
Als je tijdens de installatie geen wachtwoord voor de administrator hebt ingevuld dan doe je dat nu ook niet.

Dit doe je dus in het opstart scherm.
 
Geplaatst door puppie


Dit doe je dus in het opstart scherm.

Dit heb ik nu gedaan. Maar het is me niet gelukt. Ook bij de administrator kan ik het niet aanklikken.

Ik dat schermpje staat ook dat het tussen gebruikers gaat op 1 pc, en ik wil het juist in een netwerk gebruiken. Ik weet niet of dat dat wat uit maakt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan