mappen beveiligen met een wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

nowayout

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2001
Hallo weet iemand een maniet om een map op mijn harde schijf te beveiligen met een wachtwoord ? Is er misschien een programma voor ??

alvast bedankt

:thumb:

U kunt bestanden in een map plaatsen en vervolgens die map comprimeren (in principe bedoeld voor bestanden die u niet zo vaak gebruikt). Klik daartoe met de rechtermuisknop op de betreffende map en klik via 'Kopiëren naar' op 'Gecomprimeerde map'. Windows produceert dan een gecomprimeerde kopie van uw map, waarvan u de inhoud overigens wel gewoon via de verkenner kunt bekijken. Om deze map te beveiligen met een wachtwoord, selecteert u hem en gaat u in het menu via Bestand naar 'Wachtwoord toevoegen'. Leg een wachtwoord vast en druk op OK. ZDnet

Of je kan verschillende programma's gebruiken.

bedank voor de snelle reactie. ik ben eigelijk op zoek naar een programma of. op de manier die jij juist beschrijft, moet ik bij ieder bestandje in de map weer het wachtwoord in tikken, wel lastig als er bv heel veel foto's in staan. ik kan de foto's dan ook niet bekijken in tumbnails. ik zoek dus een programma, dat ik maar een keer een wachtwoord in moet vullen bij het openen van de map.

mvgr,

NWO

je hoeft niet per bestand maar per map! En je kan toch wel google'n ?

Eigenlijk is zoiets niet evident. Je zou denken dat er veel programma's op de markt zijn die simpelweg de toegang tot een map kunnen beveiligen met een wachtwoord, maar die zijn er niet. Je zal ofwel voor een beveiligd archief (winzip, cryptainer le) of voor een beveiliging per bestand moeten kiezen.

Wat je bijvoorbeeld wel kan doen is Axcrypt installeren, en dan met rechts op de map met de foto's in klikken en dan axcrypt >> encrypt nemen. Zo kunnen daarna de mensen de map nog wel in, maar kunnen ze geen enkel bestand meer lezen. (wel de naam, niet de inhoud).
Wil jij je foto's terug zien, dan klik je je map weer aan en neem je axcrypt >> decrypt.

James :)

Heb je NT/2000/XP? Speel dan even met de Windows rechten.
Dan heb je één wachtwoord op je gebruikersaccount.

Heel veel mensen vragen hoe ze mappen met wachtwoorden kunnen beveiligen, standaard kan dit (gekgenoeg; misschien ook niet) NIET.
En alle programma's die dit over nemen zorgen vaak voor meer werk/rompslomp dan de gebruiker eigenlijk wil.

nowayout zei:
bedank voor de snelle reactie. ik ben eigelijk op zoek naar een programma of. op de manier die jij juist beschrijft, moet ik bij ieder bestandje in de map weer het wachtwoord in tikken, wel lastig als er bv heel veel foto's in staan. ik kan de foto's dan ook niet bekijken in tumbnails. ik zoek dus een programma, dat ik maar een keer een wachtwoord in moet vullen bij het openen van de map.

mvgr,

NWO

Zou je ze telkens allemaal uit moeten pakken en daarna weer weggooien..

Om wat voor situatie gaat het precies?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan