mappen beveiligen met wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcelkok724

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2003
Hoi,

hoe kan ik instellen dat een gast account in windows XP niet in alle mappen kan kijken. Er komt nml iemand op ons huis passen en vandaar dat ik een bepaalde map met persoonlijke documenten wil beveiligen.

Groetjes Marcel.

Start
Instellingen
Configscherm
Gebruikersaccounts
Zet een wachtwoord op jouw account. Windows vraagt om "wilt u de mappen persoonlijk maken" kies je voor ja.

Wanneer je deze melding niet krijgt verken je naar C:\Documents and Settings\%username%\mijn documenten.
Ga naar de eigenschappen van die map en naar het tabblad 'delen', vink daar "van deze map een persoonlijke map maken' aan.

In principe kan een gast account NOOIT in een persoonlijke account van een administrator komen, zolang deze maar in "mijn documenten" staat.

Geplaatst door XP_PC
Start
Instellingen
Configscherm
Gebruikersaccounts
Zet een wachtwoord op jouw account. Windows vraagt om "wilt u de mappen persoonlijk maken" kies je voor ja.

Wanneer je deze melding niet krijgt verken je naar C:\Documents and Settings\%username%\mijn documenten.
Ga naar de eigenschappen van die map en naar het tabblad 'delen', vink daar "van deze map een persoonlijke map maken' aan.

In principe kan een gast account NOOIT in een persoonlijke account van een administrator komen, zolang deze maar in "mijn documenten" staat.

hmmm dat lukt niet kan het zijn dat dat komt omdat mijn harde schijf als fat32 geformateerd is?

Zeker. FAT32 kan niet met geavanceerde gebruiksrechten omgaan.

Je kunt de schijven naar NTFS converteren zonder dataverlies. Zijn er redenen voor dat je dit niet wilt? Zonee kunnen we dit doen :).

Geplaatst door XP_PC
Zeker. FAT32 kan niet met geavanceerde gebruiksrechten omgaan.

Je kunt de schijven naar NTFS converteren zonder dataverlies. Zijn er redenen voor dat je dit niet wilt? Zonee kunnen we dit doen :).

Vind nog beetje tricky om te doen want er staat 7 gieg aan foto's op 1 partitie die ik nog niet up to dat gebackuped heb op cd dus dat vergok ik liever niet. Is er niet een eenvoudig programmaatje die een map kan beveiligen of desnoods een partitie beveiligen?

Mja, het is converteren en daarmee raak je dus in principe geen data kwijt.

Je zou met een programma als Parition Magic een partitie kunnen verbergen.
Met TweakUI kun je dit ook voor elkaar krijgen. (niet weergeven in deze computer). Via de commandline is deze dan nog wel bereikbaar. (dus intikken "d:\").

Verder kan TweakXP mappen beveiligen maar of dit zonder NTFS kan weet ik niet (try it).

Als je wil kan ik je een handig progje bezorgen, 1 klik en de map wordt beveiligd met paswoord of wordt onzichtbaar.

Hide Files & Folders

Version: 2.3

Major Features:

Hide files and folders
Protect files
Protect Folders
Disable Internet access
Password-protect any program
Hide files
Hide folders

Hide Files and Folders is a great easy-to-use password-protected security utility working at Windows kernel level you can use to password-protect certain files and folders, or to hide them securely from viewing and searching just with a click of mouse. Upon accessing any protected file or folder, dialog box querying password appears on the screen. If valid password entered, user gets access to the file or folder, otherwise not. Hide Files and Folders does not modify your media: in protecting your files or folders, it just uses a high-reliability VXD driver working at Windows kernel level. This guarantees that Hide Files and Folders will never lose your data, as may happen if you use other file- and folder-protecting software. Due to unique technology, the program also lets you protect system files and folders such as the Windows System, Registry and Swap files. Go ahead! Download the program right now! You will find it very easy to use.

Zijn zo nog progjes genoeg, want deze is in theorie niet gratis.:D

hier heb je een programmatje waarmee je een map of een bestand kunt verbergen.
ik raad je alleen stek aan om eerst ffe een nieuwe map aan te make. een paar fotos te kopieren na die map. ffe verbergen en weer weghale, en dan kijke of je de fotos nog kunt gebruiken. want ik heb een keer gehad dat ik een map met fotos had beveiligt maar ze nou allemaal niet meer kan zien :confused: maar ik weet dus niet of ik zelf iets fout heb gedaan.
eerst ffe ergensanders op testen dus!

http://www.everstrike.com/download.htm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan