mappen beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

g.vanherk1

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
hoi helpmijers,

ik heb een vraag , hoe kan ik mijn mappen beveiligen.

ik heb 2 harde schijven. een voor mij zelf, en een voor mijn zoon.
op bijde schijven staat win xp pro.
het probleem is nu , dat als ik mijn schijf opstart, dan kan ik via verkenner in de mappen van mijn zoon kijken.
en dat kan ook andersom.

zit ik in mijn windows dan kan ik via verkenner locaal station D aanklikken in dan zit ik in de schijf van mijn zoon.

maar dat kan hij ook, als hij in zijn windows zit, dan kan hij via verkenner schijf C aanklikken en dan zit hij in mijn windows mappen.
hoe kan ik dat voorkomen. hoe kan ik mijn schijf beveiligen, en hij de zijne

bedankt alvast

bert

Hallo.
Ik begrijp je draait met winXP waarschijnlijk geformateerd als een fat32. Als je hem om zet naar NTFS heb je de mogelijkheid een map te beveiligen.

Ik zou je wel aanraden als je zover bent om het eerst is te proberen met een nieuwe map waar niets in staat want als je hem verkeerd beveiligd kom je er niet meer in (voor zo ver ik weet dan)

Je vind de beveilings opties onder Rmuis van de desbetreffende map en dan delen en tabblad beveiliging

explore ntfs, het is erg leuk om daar mee te spelen......

groet,
Harmen

Laatst bewerkt:
beveiliging

bedankt voor de reactie harmen_666

maar ja hoe doe ik dat

bert

Dat zal ik wel is ff uitleggen dan.

Je moet converten zoals dat zo mooi heet. Dit gaat het eenvoudigst met Partition magic. Maar als je dit hebt gaat het als volgt.

start een dos box en typ daar het volgende achter
de c:\>

convert[stations letter (dus bv c: )] (spatie) /fs:ntfs

Als je in de help van windows kijkt kan je hier ook nog een nadere uitleg krijgen.

Of hier natuurlijk :-)

Nog wel even een belangrijke opmerking, is dat als je naar ntfs convert kan je niet meer terug naar fat32 EN als je bv win98 op die pc draait kan je niet van uit de 98 partitie in de NTFS, in dit geval dus je XP partitie.
98 kan namelijk niet met NTFS overweg !!!!

Succes

groet
Harmen

Laatst bewerkt:
beveiligen

hoi harmen_666

bedankt voor de tip.
ik ga het prog partition magic zoeken, en ga het proberen

bert

Met die dos optie is het ook prima te doen hoor...........

succes

groet
Harmen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan