Mappen beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

keys76

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2004
Hoi,

Heb Windows XP ge-installeerd met 2 gebruikers.
Graag wil ik dat de mede-gebruiker van de computer niet in bepaalde mappen van mij kan kijken.

Heb verder geen netwerk, gewoon een stand-alone PC.

Is dit mogelijk en zo ja, hoe?

Gr.
Jeroen

volgens mij is de mijn documenten map voor ieder account apart, je zou dus op jouw eigen account een wachtwoord kunnen zetten zodat niemand bij jouw mappen kan komen

Dat lijkt me ook, maar hoe?
Ik zou het niet weten...

Jeroen

je kunt via configuratiescherm naar gebruikersaccounts en daar kan je voor jouw eigen account een wachtwoord invullen
vergeet alleen je wachtwoord niet
:D

Heb ik ook gedaan, echter via de andere gebruiker kom ik nog steeds in mijn map....:confused:

Jeroen

Geplaatst door keys76
Heb ik ook gedaan, echter via de andere gebruiker kom ik nog steeds in mijn map....:confused:

Jeroen
staat die map in de originele mijn documenten map van jouw eigen account?

het gaat om de mijn documenten map, welke ik heb verplaatst van de C-schijf naar de D-schijf.

Jeroen

Geplaatst door keys76
het gaat om de mijn documenten map, welke ik heb verplaatst van de C-schijf naar de D-schijf.

Jeroen

ooooooooo ja bestanden die buiten de originele directory staan zijn inderdaad niet beveiligd binnen je eigen account
misschien eens de originele mijn documentenmap van jouw account rechts klikken in verkenner en een nieuwe doellocatie aangeven kijken of dat wél werkt

Als de vorige tip niet werkt, dan kan je nog altijd op beveiligingssoftware overschakelen, je kan je mappen nog altijd verbergen van je mede-pcgebruiker door hidefoldersXP, vanaf dat je je wachtwoord ingeeft worden de mappen pas zichtbaar. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar als je wil kan je eens een kijkje nemen op een van de vele pagina's met beveiliginssoftware. als je het daar niet vindt, tja... hidefoldersXP staat op pagina 7 by the way...

Of wat dacht je van deze link, als je echt geen beveiligingssoftware wil...
SUCCES!Kijk hier even...

of lees op een ander topic.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan