mappen beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

goldbird

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2004
Hoe kan ik een map op mijn computer beveiligen zodat niemand anders erin kan komen. ik mak geen gebruik van aparte gebruikers.

zorg er eerst en vooral voor dat je windows account een wachtwoord heeft, ga dan naar de map die je wil beveiligen, klik er rechts op en klik op delen en beveiliging. zet dan een vinkje bij van deze map een persoonlijke map maken. klik dan op toepassen vervolgens op ok, als alles goed gaat wordt er nu een wachtwoord gevraagd de volgende keer dat je op die map klikt

Start --> Configuratiescherm --> Gebruikers
Knop "een account wijzigen".

dat is gelukt, maar de optie een persoonlijke map maken licht niet op dus daar kan ik geen vinkje zetten

Je bent ingelogt met een wachtwoord in je eigen account, zoals skelle zei?

ben niet zeker, maar je moet tog beheerder van deze computer zijn om dit te kunnen?

ik ben als beheerder angemeld, maar iik kan de optie nog steeds niet aanvinken:(

@skelle
Dat weet ik niet :D :D
Was ook wel een beetje nieuwsgierig naar het antwoord, ik dacht dat jij dat wist :D

lolzz:p nee, want op deze pc ben ik de beheerder:p en is der maar 1 account en ik werk ook niet met beveiligde mappen:D:p ik heb nix te verbergen: niet voor mijn ouders en niet voor mijn lief. en als ik al iets te verbergen heb dan zet ik die mappen als verborgen of steek ik het onder een andere map, bijvoorbeeld windows, mijn ouders durven daar sowieso niet in te komen. maar ik zal morgen eens testen of je dat alleen maar kunt als beheerder: nu is natuurlijk nog altijd het probleem van de vraagsteller niet opgelost:confused: maar nu ga ik gaan slapen hoor, morgen school:(, kzal dan morgenavond eens nadenken want dit moet gwn lukken!!!

P.S. dat van die beveiligde mappen: door deze vraag is het de eerste keer dat ik hier mij eens mee bezig houdt:p ik ben tog een open boek

Laatst bewerkt:
das ook een optie skelle, maar de optie persoonlijke mappen makken gaf mij de indruk dat het op deze manier mogelijk moest zijn mappen te beveiligen

Ik heb even zitten zoeken in help van windows.
En dit kwam ik tegen.

Een map markeren als persoonlijk Open Deze computer. Dubbelklik op het station waarop Windows is geïnstalleerd (meestal station C, tenzij meerdere stations op de computer beschikbaar zijn). Als de inhoud van het station verborgen is, klikt u onder Systeemtaken op De inhoud van dit station weergeven. Dubbelklik op de map Documents and Settings. Dubbelklik op uw gebruikersmap. Klik met de rechtermuisknop op een willekeurige map in uw gebruikersprofiel en klik vervolgens op Eigenschappen. Schakel op het tabblad Delen het selectievakje Van deze map een persoonlijke map maken in. Opmerkingen U opent het onderdeel Deze computer door te klikken op Start en vervolgens te klikken op Deze computer. Deze optie is alleen beschikbaar voor mappen in uw gebruikersprofiel. In uw gebruikersprofiel bevinden zich onder andere de map Mijn documenten en bijbehorende submappen en de mappen Bureaublad, Menu Start, Cookies en Favorieten. Als u van deze mappen geen persoonlijke mappen maakt, zijn ze toegankelijk voor alle gebruikers van de computer. Wanneer u van een map een persoonlijke map maakt, worden alle submappen van deze map ook gemarkeerd als persoonlijk. Als u bijvoorbeeld Mijn documenten markeert als persoonlijk, geldt dit ook voor de mappen Mijn muziek en Mijn afbeeldingen. Wanneer u een map deelt, zijn ook alle submappen gedeeld, tenzij u hiervan persoonlijke mappen maakt. U kunt mappen alleen markeren als persoonlijk als het station is geformatteerd als NTFS.

Ik krijg sterk het idee dat het alleen maar lukt met je eigen mappen, dus die bij je profiel horen.
Ik kreeg het ook niet voor elkaar maar wel de mappen onder "documents and settings --> gebruikersnaam
En je moet ntfs als bestandsysteem hebben want met fat lukt het ook niet.

Scheelt weer een stuk zoeken skelle ;) :D

jup, dat zal kloppen: ik heb met de map windows geprobeerd deze te beveiligen en dat ging niet:D de oplossing voor de vraagsteller zal dus zijn om de desbetreffende map naar mijn documenten te verplaatsen(of het pad van mijn documenten veranderen naar het pad van je map, dan is die map je map met mijn documenten)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan