Mappen beveiliging

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb veel te weinig opslag capaciteit om de bestanden te kopieeren. Heb op de C:\ nog 5 GB over en dat terwijl ik 1,5 TB aan gegevens moet kopieeren. Dat wordt dus een extra schijf aanschaffen.

Als ik nu Windows opnieuw installeer, is het probleem dan opgelost of durf je dat niet te zeggen?
 
De rechten (of in jouw geval: Het gebrek aan rechten) blijven staan, dus een herinstallatie levert niet het resultaat.

Je zou evt. nog een poging kunnen doen met subinacl (zie deze discussiedraad, waarbij je commando's moet uitvoeren conform onderstaande (voor de D: schijf, als voorbeeld)):

subinacl /subdirectories D:\ /grant=administrators=f
subinacl /subdirectories D:\ /grant=system=f

Wél uitvoeren vanuit een Administrator CMD of System CMD (zie vorige postings).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Nog iets extra dat je kunt proberen: Start Windows 7 op in Veilige modus en kijk of je dan wél dat tabblad beschikbaar hebt in Verkenner om eigenaarschap en rechten te zetten.

Tijs.
 
Ga het weer proberen als ik thuis ben!

Hoe weet je dit toch allemaal? Ben je zo'n Windows expert?
 
Ik ben Microsoft Certified System Engineer op Microsoft Windows NT4 (verouderde technologie) en Windows Server 2003 en werk sinds 1986 met computers, netwerken etc. Verder heb ik 15000+ postings gedaan op het forum.

Helaas heb ik momenteel geen werk :(, maar ben me verder aan het bijscholen om mijn kansen te vergroten.

Zie verder hier als je nog meer van me wilt weten. ;)

Hopelijk komt het goed m.b.t. je probleem. :)

Tijs.
 
Goede genade zeg....wat een kennis en ervaring, om nog maar niet te spreken over het aantal reactie's die je gedaan hebt op het forum!

Hoop voor je dat je snel weer aan het werk bent en zeker voor iemand met zoveel ervaring en kennis!

Hoop ook dat het met m'n probleem goed komt! Heb (achteraf) iets verschrikkelijk doms gedaan en wist niet dat het zo fout kon gaan. Dacht
dat het wel weer terug te draaien was via dezelfde weg, maar weet nu wel beter.
 
Laatst bewerkt:
Heb geprobeerd om in de veilige modus te komen, maar dat lukt niet.

Als ik te vroeg op F8 druk, dan krijg ik het bootmenu en als ik het later doe, dan krijg ik de keuze tussen Windows en Ubuntu.

Het andere programma heb ik nog niet geprobeerd.
 
Kies dan voor Windows (=op Enter drukken daar) en dan direct meermalen op F8 moeten drukken om (hopelijk) die opstart-keuzes te krijgen waar ik het over had.

Succes,

Tijs.
 
In veilige modus kan ik niets anders wijzigen dan in de normale modus.

Dat andere programma kan ik niet gebruiken, omdat er aangegeven wordt dat door mijn internetbeveiliginginstellingen een of meerdere bestanden niet kunnen worden geopend.

Om moedeloos van te worden toch?
 
Dat andere programma kan ik niet gebruiken, omdat er aangegeven wordt dat door mijn internetbeveiliginginstellingen een of meerdere bestanden niet kunnen worden geopend.

Tsja, lekkere anti-virus/firewall programmatuur gebruik je dan! Je had het subinacl.exe programma minstens als uitzondering moeten kunnen toevoegen, zodat je het tóch kunt draaien. :rolleyes:

Goed, omdat we nu op een punt zijn beland dat alle opties uitgeput lijken (behalve een nieuwe schijf aanschaffen en via Ubuntu e.d. de bestanden overzetten) ben ik in dit ene geval bereid even mee te kijken d.m.v. TeamViewer om de huidige situatie eens te bekijken. Het is goed genoeg om de "Voor mobiel gebruik: TeamViewer Portable" versie te downloaden, die uit te pakken naar een eigen map en in die map teamviewer.exe op te starten.
Klik op mijn schuilnaam (links naast dit bericht) en kies voor "Stuur e-mail naar dnties". Zet daar MSN-naam (als je die hebt), e-mail adres en telefoonnummer in, zodat we met elkaar in direct contact kunnen komen.
Liefst wil ik direct (=vanmiddag al) met je meekijken, dus liefst direct reageren als je prijs stelt op die TeamViewer sessie.

Mocht je er geen prijs op stellen, dan kun je gewoon op het forum reageren en dan blijft de optie van extra schijf aanschaffen, Ubuntu gebruiken om de bestanden te kopiëren etc. voor je over wat mij betreft.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Dus als ik het goed begrijp, zijn de mogelijkheden om de schijven toegankelijk te maken bekenen en zijn die dus niet meer te gebruiken, tenzij ik ze formatteer, nadat ik de gegevens met Ubuntu heb over gezet?

Ik stel zeker prijs op een teamviewer sessie en dat je de moeite daarvoor wilt nemen! Het is me alleen niet gelukt om gister dat nog te realiseren, sorry!

Wanneer zou je nu het beste uitkomen?
 
Klik op mijn schuilnaam (links naast dit bericht) en kies voor "Stuur e-mail naar dnties". Zet daar MSN-naam (als je die hebt), e-mail adres en telefoonnummer in, zodat we met elkaar in direct contact kunnen komen.

Je kunt via diezelfde mail direct aangeven wanneer jij kunt (tijdstippen van vandaag en morgen aangeven ajb). In principe ben ik de hele dag beschikbaar daarvoor, maar stel wel prijs op een (globale) tijdsaanduiding voor de TeamViewer sessie.

Tijs.
 
Ga toch een nieuwe hdd aanschaffen, omdat ik opslag te kort kom en dat ik voortaan een backup van mijn systeem wil maken, want heb mijn lesje wel geleerd. Krijg nu ineens ook allemaal foutmeldingen van Windows, omdat de schijven niet toegankelijk zijn.

Windows opnieuw installeren ga ik dus zeker doen, maar eerst de bestanden via Ubuntu kopieeren naar de nieuwe schijf en dan maar hopen dat het allemaal weer goed komt!

Dit leek me wel een geschikte schijf: http://azerty.nl/8-858-237186/wd-elements-desktop-wdbaau0015.html?tab=tech_specs

Tijs, hierbij wil ik je ontzettend bedanken voor alle pogingen, info, tijd en geduld die je in mijn probleem hebt gestoken!!!!!

Groet
 
Laatst bewerkt:
Let op: Ik zou zeker NIET gaan voor een externe schijf in jouw geval, want dat gaat véél te lang duren.
Je kunt altijd ná de kopieeractie nog een schijfcradle, externe behuizing (geen NAS) of een SATA-naar-USB apparaat kopen om de schijf alsnog extern te kunnen gebruiken, maar voor de kopieeractie zou ik zeker gaan voor een interne schijf.
Zie ook hier.

Verder graag gedaan, en succes.

Tijs.
 
Welke zou je aanbevelen rekening houdend met snelheid en een opslag van 1,5TB, want dat is voorlopig wel genoeg!
 
Aanbevolen zijn (in mijn fav. computerblad pcwelt.de):
Western Digital Caviar Black WD2001FASS (2 TB)
Samsung Ecogreen F2 HD154UI (1.5 TB)
Seagate Barracuda XT ST32000641AS (2 TB)

Kijk trouwens m.b.t. je probleem ook nog even hier. Download FixMyRights, rechtsklik erop en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
Je zou dan bij rechtsklikken op zo'n onwillige schijfletter de optie "Besitz übernemen" moeten kunnen kiezen.
Vergelijkbaars zou je moeten kunnen bereiken/proberen met deze tool

1 of beiden hiervan kan je in ieder geval proberen. Als het werkt scheelt het een hoop gedoe.

Succes,

Tijs.
 
Hallo Tijs,

Heb de Samsung Ecogreen F2 HD154UI (1.5 TB) besteld en hoop die vandaag af te kunnen halen.

Heb nu een schijf van 750GB Samsung SpinPoint F1, 1x Maxtor DiamondMax 10 320GB en nu deze F2.

Hoe kan ik alles het beste nu indelen? Heb nu partities met Windows, Programma's, Games en Downloads, maar is het wel verstandig om zoveel partities te maken?

Waarop kan ik Windows het beste zetten en wat zijn nog verdere adviezen die je kunt geven qua installatie en programma's?

Je hebt zoveel kennis, je hebt vast nog wel ideeen ;)

Groet
 
Je hebt zoveel kennis, je hebt vast nog wel ideeen ;)
Overspeel je hand niet... ;)

Ikzelf houd data en programmatuur gescheiden, dus ik heb 2 partities:
partitie1 bevat programmatuur en Windows
partitie2 bevat alle data (incl. film, muziek, Mijn Documenten, Mijn Afbeeldingen, mailbestanden etc.)

Verder heb ik nog extra fysieke harde schijven waar de data-partitie mee wordt gesynchroniseerd, voor het geval de 'normale' schijf uitvalt. Daar staat ook een regelmatig gemaakte volledige backup (gemaakt met DriveImage XML of Norton Ghost) van de hele (Windows-) C: schijf.

Dat is zoals ik het doe. Ik kan niet beoordelen of dit 'slimmer' is dan wat je nu had. Vergeet niet dat je hoeveelheid ruimte nu flink is uitgebreid, zorg er dus voor dat de partities 'ruim' zijn van grootte.

Overigens zou ik graag hebben dat je alsnog de 2 tips uit mijn vorige posting uitprobeert en terugmeldt of die werken.

Tijs.
 
Overigens zou ik graag hebben dat je alsnog de 2 tips uit mijn vorige posting uitprobeert en terugmeldt of die werken.

Dat was ik idd vergeten te vermelden, sorry! :eek:

De reden dat ik Windows opnieuw moet installeren kwam mede, omdat ik meldingen kreeg dat ik geen installaties meer kon uitvoeren. De .exe bestanden werden niet meer uitgevoerd en kreeg steeds meldingen dat alles geinfecteerd was. Geen idee hoe dat kan, want heb dat nog nooit gehad!

De laatste 2 tips heb ik dus helaas niet uit kunnen proberen, omdat ik ze niet kon uitvoeren.

Ga sowieso de nieuwe schijf voor backup gebruiken, want die is groot genoeg om alle schijven die ik nu al gebruik op te zetten. Tevens heb ik mijn lesje geleerd en gebeurt me dit geen 2e keer.

Heb net bericht gehad dat ik de schijf af kan halen, dus kan de komende avonden weer vullen. Ben er nog wel enige tijd mee bezig om alles op de nieuwe schijf te zetten en daarna alles te gaan installeren en in te stellen naar wens.

Groet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan