Mappen comprimeren van Outlook Express 6

Status
Niet open voor verdere reacties.

Andre Linoge

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2005
Berichten
102
Goeie morgen.

Ik wil m'n mappen comprimeren, maar welke optie ik ook gebruik, Comprimeren, Berichten verwijderen en Inhoud verwijderen, de mappen blijven van dezelfde omvang.
Heeft iemand enig idee hoe ik de omvang van de mappen kan verkleinen??

BVD
Andre Linoge
 
1. je kan maar comprimeren tot op de optimale grootte, je kan niet blijven comprimeren natuurlijk.
2. overbodige berichten verwijderen helpt natuurlijk.



Als je echter bedoeld dat de mappen leeg zijn en toch nog steeds veel te veel plaats innemen dan kan het zijn dat outlook express met zijn indexen overhoop ligt.
(of je hebt bijvoorbeeld maar 20 mailtjes zonder attachments in je inbox en toch is ie 100 mb groot)

om dit op te lossen:
veiligheidshalve maak je best even een backup van je mailbestanden, ik ga er van uit dat je deze reeds weet staan.

stel: je inbox neemt teveel plaats in beslag in verhouding de mailtjes die je kan zien:
maak een nieuwe map aan in oultook express (rechter muisknop op lokale mappen en neiuwe map). De naam die je hieraan geeft is niet echt van belang.
verplaats de resterende berichten naar de nieuwe map (je kan gewoon slepen)
tip: door het eerste bericht te selecteren en de shift knop in te houden, dan naar het laatste bericht gaan en dat aanklikken en vervolgens de shift knop los te laten kan je alles ineens selecteren.

als je map "leeg" is kan je vervolgens outlook express sluiten en inbox.dbx verwijderen.
start vervolgens outlook express terug op. Het programma zal op dit moment het bestand opnieuw aanmaken. Vervolgens sleep je de mails van de nieuwe map terug naar de inbox.

dit kan je zo doen met alle mappen. kies natuurlijk altijd het juiste .dbx bestandje :)
 
Als je echter bedoeld dat de mappen leeg zijn en toch nog steeds veel te veel plaats innemen dan kan het zijn dat outlook express met zijn indexen overhoop ligt.
(of je hebt bijvoorbeeld maar 20 mailtjes zonder attachments in je inbox en toch is ie 100 mb groot)
Dit is precies wat ik bedoel; ik heb een lege vuilnisbak en toch 12 mb groot.

Ik heb alle mailtjes naar een nieuwe map gesleept, daarna alle bestaande + alle Outlook mappen verwijderd. Outlook weer opgestart, waarmee ik weer nieuwe mappen kreeg, waar ik gelijk maar reserve van heb gemaakt.
Voor mekaar, en nog bedankt voor de vroege hulp. :)
 
indien het de vuilnisbak betrof moest je er natuurlijk geen backup van maken lol.

graag gedaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan