mappen comprimeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

91098

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2014
Berichten
9
hallo,

ik zag zojuist dat ik ook mappen kan comprimeren (met gebruik van winrar in mijn geval)
die maakt de map aanzienlijk kleiner.
alleen mijn vraag is, kan dit de bestanden in de map beschadigen?
het gaat hier om foto´s video´s persoonlijke word/excell bestanden en dat soort gedoe.

Gr. Richard
 
Klinkt alsof je niet eens een backup hebt van die belangrijke bestanden? Klopt mijn veronderstelling?
Ja..? Dan zou ik me daar drukker over maken dan dit probleem..... schijfruimte is tegenwoordig zo goedkoop, kan geen excuus zijn dus om geen backup te hebben op een andere schijf
En.... ook niet om te comprimeren..... is toch een extra risico.
 
Hoi 91098,

Nee Comprimeren in Winrar van jouw bestanden, je zal absoluut nooit kunnen beschadigen, ga maar dat gewoon doen ( inpakken/ of comprimeren ) als je dat zelf wil ....
MAAR ga maar tijdens comprimeren nooit ook een wachtwoord instellen omdat inderdaad bestaat kans dat je die vergeet en dan zit je, Winrar welke je hebt of wat je hebt je kan wel gebruiken en als maar die verlopen is
kan je ook liever grondig uit je PC verwijderen en vervolgens KLIK->7ZIP ( kan je ALLES mee ! ) voor jouw eigen systeem installeren, die kan je blijven gebruiken en die blijft gratis !


t6ozeb.jpg
 
Hoi 91098,

Nee Comprimeren in Winrar van jouw bestanden, je zal absoluut nooit kunnen beschadigen, ga maar dat gewoon doen ( inpakken/ of comprimeren ) als je dat zelf wil ....
MAAR ga maar tijdens comprimeren nooit ook een wachtwoord instellen omdat inderdaad bestaat kans dat je die vergeet en dan zit je, Winrar welke je hebt of wat je hebt je kan wel gebruiken en als maar die verlopen is..............
Met ww is toch een risico, zonder zou goed moeten gaan, maar ik hanteer het principe ... een bewerking aan een bestand die je kunt vermijden.... doe dat dan ook. Elke extra onnodige stap is immers toch weer een extra risico, klein ... maar waarom zou je.
Bovendien is het zoeken op data in een zip veel lastiger....
Lees dit bijv:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=116724.0

En je moet de optie zoeken in zips wel aan zetten... anders wordt ie so wie so overgeslagen...
http://www.windows-helpdesk.nl/bestanden-zoeken-tips/
n Windows 8.1 staat het zoeken in ingepakte zip bestanden niet standaard aan. Dus wilt u dat in Windows 8.1 ook wordt gezocht in de ingepakte bestanden dan moet u dit aanvinken op het lint onder geavanceerde opties.
 
:confused: Ik dacht alleen maar dat 91098 bepaalde foto's en bepaalden documenten conserveren- (- bewaren ? ) of verplaatsen alleen maar wil ?
en 91098 vertelde niet echt hoezo comprimeren iets wil, ook of hij gecomprimeerde bestanden in eigen PC zal laten staan of ergens buiten PC opslaan ?

Tip hoe je bijv. gecomprimeerde bestanden zoeken kan -->> http://www.nldit.com/besturingssysteem/windows/201309/226921.html
 
Laatst bewerkt:
:D Heh nu breiden we thema op andere kant :D terwijl 91098 vroeg of ze bestanden beschadigd tijdens comprimeren raken kunne' ..
 
Tussen de regels door proef je dan dat er geen backup is.....
Om dat besef door te laten dringen... lijkt me het zinvol daar een opmerking over te maken...
Juist de mensen die alles goed voor elkaar hebben, weten meestal... ook al wat comprimeren is en hoe je dat moet doen.
 
Volgens mij snap je niet zo goed wat comprimeren inhoud, dus zal ik het even uitleggen. :p
Stel je voor, al je bestanden zijn boeken. Een map is dan een boekenkast. Normaal nemen de boeken dus nogal wat ruimte in zodat je er makkelijker bij kunt. Als je ze dan gaat comprimeren, ga je ze als het ware op een slimme manier een een doos stoppen waardoor ze minder ruimte innemen, maar je kan ze alleen niet openen omdat ze allemaal op elkaar liggen. Wil je ze dan weer lezen dan moet je ze eerst uitpakken (zo heet het ook als je bestanden decomprimeerd, dat heet dus niet voor niets zo) en dan kun je er weer makkelijk bij en is het gewoon net alsof je ze nooit in een doos hebt gestopt.

Comprimeren is alleen om ruimte te besparen voor dingen die je even minder ruimte in wilt laten nemen om ze te versturen of omdat je ze toch niet gebruikt, ze kunnen op deze manier dus niet gewijzigd worden door winrar, ze worden alleen 'netjes opgeruimd'.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan