Mappen delen via netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

test987

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2007
hallo,

ik wil een netwerk opzetten. zodat in een partitie op mijn pc kan delen. ik wil dat ik, om zo maar te zeggen, aan de andree kant van de wereld in mijn pc kijken (als ie aanstaat natuurlijk) maar ik heb geen domeinnaam of iets dergelijks. wat ik dan wil is dat meerdere mensen een soort van account erop kunnen krijgen zodat alleen bestanden eraf kunnen halen.

thnx voor de hulp alvast

maar dan heb je toch wel een domein nodig, mij lukt het niet om ergens anders in de wereld verbinding op mijn pc te krijgen:(

Je hoeft daar geen domeinnaam voor te hebben.
Makkelijjker is het wel.

net weer geprobeert maar het lukt niet, want je zit met ip enzo. maar het zijn allemaal standaar ip's die iedereen heeft. dus het is lastig:P:(

Je moet ook niet linken naar je interne ipadres maar naar je externe (die je van je provider krijgt)

Daar kun je inderdaad zien wat je publiek ipadres is

Dat unieke IP-adres kan je linken aan een domeinnaam, is makkelijker, maar hoeft niet.

je zit waarschijnlijk achter een router.
De bedoeling is dat als mensen connecten naar je ip adres dat ze gaan uitkomen op jouw pc en niet op de router.
Hiervoor heeft men port forwarding nodig.
Als je bijvoorbeeld zegt dat je poort 15000 gebruikt (de standaard poort voor ftp is trouwens 21) moet je op je router instellen dat hij de port 15000 forward naar jouw lokale ip.
Je lokale ip kan je te weten komen door bij uitvoeren cmd te typen, dan kom je in een dos promt venster, en daar kan je ipconfig typen. Daar ga je je ip adres terugvinden.

Dus wat je moet doen las je achter een router zit is:
1. Kies een poort in je ftp serverprogramma.
2. Forward deze poort in je router naar jouw lokale ip

om er dan vanop afstand aan te kunnen moet je in een ftp client connecten naar jouw EXTERNE ip (die van watismijnip.nl) en daar dan de juiste poort achter.

(en nu maar hopen dat je achter een router zit).

ik zit inderdaad achter een router. Bedankt voor je ractie super!! ga hett proberen.
thnx!

heb het helaas geprobeert, maar hij zegt time-out tuidens bewerking als ik mijn externe ip in toets. ik heb het op port 5000 gezet en dan heb ik: ftp://--.---.---.---:5000
doe ik het dan goed of niet?

heb je de poort 5000 in je router geforward naar je interne ip?
En heb je de server ingesteld op poort 5000?
Met welke client probeer je te connecten?

wat bedoel je met client?

Het programmatje dat jij gebruikt om naar je ftp server in te loggen.
Van filezilla heb je zo een Server en een client versie. Met de client kan je naar de server conecteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan