Mappen delen

• Onderwerp starter Onderwerp starter [2k]
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

[2k]

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2003
Ik heb een sitecom 4poorts router en het inet kan ik goed delen maar hoe kan ik nou de gedeelde mappen op andere computers bekijken. Met 1 pc zitten we op xp en de ander op 98. We hebben mappen gedeeld, maar nu moeten we ze nog kunnen bekijken vanuit andere pc. Bij mijn netwerk locaties zie ik alleen link naar router toe en niet naar andere pc. Heb geprobeerd toe te voegen maar niet gelukt. Als ik het via ftp probeer krijg ik geen toegang (met gegevens van inet verbinding en router login geprobeerd).

En, hoe kan ik dan een ftp server op zetten, zodat mensen van buitenaf mn gedeelde documenten kunnen downloaden of uploaden?

Beide pc´s lid maken van dezelfde werkgroep en bestands en printerdeling inschakelen.

Zie dat op mn broers pc MSHome staat, met daarin zijn pc en van daaruit kan je dus naar zijn gedeelde mappen. Op deze pc staat ook een workgroup MSHome met daarin geen locaties. Als ik een locatie wil toevoegen kan dat via ftp maar ik krijg dan geen toegang tot andere pc. Welke inloggegevens moet ik gebruiken?

Op die pc waar je ook de werkgroep ziet maar geen map, heb je daar wel een map gedeeld? En ook even kijken als je een firewall draait of je netwerkje herkent is en juist ingesteld sttat, Als je overigens in XP de netwerk wizard draait (Start>Alle Programma´s>Bureauaccesoires>Communicatie) dan is het vrij simpel om de boel juist in te stellen. Als je nu ook nog met behulp van die wizard een netwerkdiskette maakt kun je hem ook uitvoeren op je 89se pc en dan kan het eigenlijk niet fout gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan